fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרכור: הושחתו צילומים מתערוכת החמולות

מועצת פרדס חנה כרכור הודיעה: "בימים אלו אנו מדפיסים שנית את הצילומים שהושחתו מתוך כוונה להמשיך ולהציג את התערוכה בשלמותה."
צילומי התערוכה שנקרעו
צילומי התערוכה שנקרעו (צילום: נירית שפאץ)

תערוכת רחוב בנושא חמולות, משפחות בנות 3-4 דורות בנות כרכור, הועלתה בשבוע שעבר על גדרות בית הספר כרכור. מספר ימים לאחר שהועלתה הושחתו שלושה מהצילומים.
במסגרת חגיגות 100 שנה לכרכור העלתה מועצת פרדס חנה -כרכור תערוכת צילומים חדשה העוסקת בנושא החמולות. בתערוכה מוצגים 13 צילומים, בכל אחד מהם מופיעים 3-4 דורות ממשפחה אחת אשר בחרה להקים את ביתה במושבה כרכור.

התמונות חושפות את "צעיר המשפחה" לצד "זקן השבט" באופן מעורר כבוד הפורש בפני הצופה את העוצמה הטמונה ב"שבט המשפחתי". בשל הנושא נבחרה התערוכה להיות מוצגת כתערוכת רחוב, וצילומיה המרשימים נתלו על גדר בית הספר הממלכתי "כרכור" כשהם מוצגים לתלמידים, לעוברי אורח ולציבור הרחב. בלילה שבין יום שישי לשבת, מספר ימים לאחר שנתלתה, השחיתו אלמונים שלושה מהצילומים המוצגים.

צילומי התערוכה  שנקרעו
צילומי התערוכה שנקרעו (צילום: נירית שפאץ)

מועצת פרדס חנה כרכור מסרה: "בימים אלו אנו מדפיסים שנית את הצילומים שהושחתו מתוך כוונה להמשיך ולהציג את התערוכה בשלמותה. אין בכוונתנו להיכנע לוונדליזם. ההחלטה לקיים תערוכת רחוב, כנהוג במקומות אחרים בעולם, מתאימה על אחת כמה וכמה לקהילה חמה ומסורה כזו של כרכור, קהילה המוצגת במלוא יופייה והדרה בתערוכה הנוכחית". עוד נמסר ממועצת פרדס חנה כרכור: "בעקבות המקרה, יידענו את המשטרה על המקרה וביקשנו ממנה לתגבר את הסיורים וניידות השיטור המשולב בשטח הסמוך לתערוכה".

הצלמת מיה כרמי דרור התייחסה לבחירה בנושא התערוכה: "זו תערוכת רחוב בנושא החמולות, אחת מתוך 4 תערוכות צילום אשר להן נושא מקשר: כרכור מושבה של אנשים. תערוכה זו נותנת כבוד למשפחתיות ולרב-דוריות. במסגרת העבודה על התערוכה חיפשתי משפחות החיות בכרכור שנים רבות והקימו כאן את ביתן ואת משפחתן. חיפשתי משפחות שאוכל לצלם מהן 3-4 דורות יחד, כל המשפחה, ולהביא לידי ביטוי את הכוח האדיר של המשפחה, ה'שבט'. הצילומים הפכו להיות הזדמנות עבור המשפחות למגש מורחב ולחגיגה".

התערוכה מוקדשת לזכרו של שלמה פרידמן, אשר זכה להצטלם בה אך לא זכה לראות את התערוכה מוצגת ונפטר לפני העלאתה.

 כתבה נירית שפאץ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות