fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאכון: מהשבוע הבא הקלה באכיפת עבירות חנייה

חבר מועצת פרדס חנה כרכור טוען לחוסר הגינות במתן דוחות ויד קלה מדי מצידם של הפקחים. לדבריו, בפגישה עם מזכיר המועצה והיועץ המשפטי הובטח לו שינוי במדיניות. "אפרוש מהקואליציה אם לא ישתנו הדברים, ואם יהיה צורך, אדאג לפטר את כל הפקחים"
רכב חונה בניגוד לחוק במרכז פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

בישיבת מליאת המועצה האחרונה של פרדס חנה כרכור, עלה הנושא של דוחות חנייה הניתנים ביישוב ללא חוק עזר מסודר. בעוד המליאה ניסתה להעביר החלטה לנסח חוק עזר מסודר לאכיפת עבירות חנייה ולהעבירו לאישור מוסדות המדינה, תהליך שעתיד להימשך לפחות כשנתיים, הודיע השבוע חבר המועצה וההנהלה אבי כאכון כי השיג הבטחה מיידית מגורמים במועצה כי מעתה היד תהיה הרבה פחות קלה על מתן דוחות חנייה לתושבים, עם או בלי חוק עזר.

כאכון טוען כי בפגישה שקיים בשבוע שעבר עם גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, ועם היועץ המשפטי למועצה, עו"ד ג'ובראן, קיבל מהם הבטחה לשינוי מדיניות האכיפה והפיכתה לגמישה יותר. "בפגישה אמרתי שאפרוש מהקואליציה אם לא ישתנו הדברים, ואם יהיה צורך, אדאג גם לפטר את כל הפקחים ביישוב".

רכב חונה בניגוד לחוק במרכז פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
רכב חונה בניגוד לחוק במרכז פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

ב-2014 הודיעה מועצת פרדס חנה כרכור, תחת הכותרת "די לבריונות בחנייה", כי לאור ריבוי עבירות התנועה והחנייה ביישוב, המסכנות את התושבים ופוגעות באיכות חייהם, ועקב ריבוי התלונות על כך מצד התושבים, החליטה המועצה להרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה ולאפשר אכיפה עצמאית של פקחי המועצה. עד אז פעלה המועצה במבצעים ממוקדים בלבד, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. מהמועצה נמסר אז: "העבירות הנאכפות הן חנייה בתוך צומת, חנייה באדום לבן, חנייה על מעבר חצייה, חנייה על המדרכה, חנייה בתחנות אוטובוס ושימוש בחניות נכים. האכיפה בפועל כוללת מתן דוחות בדגש על מרכז המושבה, מרכזים מסחריים ועבירות בריונות הגורמות לחסימת נתיבי נסיעה או מאלצות הולכי רגל לרדת מהמדרכה לכביש".

הביקורת של כאכון היא לא על מתן הדוחות, אלא על חוסר האבחנה שבהם, לדבריו. "זו בשורה לתושב: הובטח לי שמהשבוע והלאה לא יירשמו עוד דוחות אחרי השעה 19:00 בשכונות, כמו נווה פרדסים ורמז, ואחרי השעה 21:00 לא יירשמו דוחות במרכז המושבה. כמו כן, גם בזמן האכיפה, דוחות לא יירשמו מיידית ואוטומטית. כיום הפקחים רושמים מיד דוח ברגע שהם רואים רכב שעומד במקום שאינו מורשה לחנות בו: חניית נכים, אדום-לבן, על המדרכה. זו רשעות לשמה. אולי הרכב רק עצר שם לחמש דקות, לאסוף מישהו או לקנות משהו קטן ונחוץ? כל עוד אני חבר מועצה, המועצה לא תתעשר על חשבון התושבים ולא אתן שיפגעו באזרח הקטן. בשביל הפקח זה דף נייר עם עט, בשביל מקבל הדוח זה האוכל של הילדים שלו, המטרנה של הילדים שלו, הארנונה. אמרתי בישיבה שבמקרה כזה צריך לבדוק מי בעל הרכב, ואם לא מאתרים אותו, מחכים רבע שעה, ורק אז רושמים דוח".

30 בצל. אבי כאכון. צילום: עידן מלול
אבי כאכון (צילום: עידן מלול)

כאכון מספר כי נתקל במקרים שנראים לו לא הוגנים: "בחור שעצר לרגע בחניית נכים כדי לקחת את אמו הביתה, חטף דוח, ובמצלמת הרכב רואים את האישה יושבת באוטו בזמן מתן הדוח. פקח צריך לשאול ולברר, זה חלק מעבודתו. עו"ד ג'ובראן הבטיח לי שיעשה הכל כדי למצוא את הדרך לעזור למי שקיבל דוח שלא בצדק, והחל מהשבוע הקרוב, תושב שקיבל דוח חנייה בלי שנתנו לו כמה דקות לזוז מהמקום, מוזמן לפנות אליי".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "תפקידה של המועצה ונציגיה לשמור על הסדר הציבורי ולבצע זאת בהתאם לחוק. פקחי הרשות מבצעים אכיפה נגד רכבים החונים בצורה המהווה מכשול ואשר מפריעים לתנועה, כולל אכיפת האיסור לחנות בחניית נכים. על פי הנחיית ראש המועצה, וכפי שהונחו לאחר דיון במליאת המועצה, נוסחה מדיניות אכיפה המפורסמת באתר המועצה. ניתן לעיין במסמך המפורט באתר הרשות. על פי מדיניות הרשות, אחרי השעה 19:00 אכיפה מתבצעת במקרים של חנייה באדום-לבן במידה שהחנייה מסכנת הולכי רגל או נהגים אחרים, וכן חנייה על המדרכה כאשר המרחב הנותר למעבר הולכי רגל הינו קטן מ-2 מטרים. באזורי הבילוי יש אכיפה לאורך כל שעות היום. חנייה בחניית נכים, מעבר להיותה עבירה על החוק, הינה עבירה מוסרית וחברתית, וככזו היא נאכפת באופן מלא בכל שעות פעילות פקחי המועצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות