fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הזיכרון לרצח רבין בתיכון החקלאי פרדס חנה כרכור ובגן שמואל

מימן: משה הרקוביץ ויצחק הרצוג (צילום: דוברות בית הספר החקלאי)
מימן: משה הרקוביץ ויצחק הרצוג (צילום: דוברות בית הספר החקלאי)
אמש (שלישי) צויין ערב יום הזכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, ובית הספר התיכון החקלאי "ברנקו וייס" בפרדס חנה כרכור אירח את יו״ר האופוזיציה בכנסת, יצחק בוזי הרצוג, לערב של שיחה בארבע עיניים עם מנהל בית הספר, ד״ר משה הרשקוביץ, על החברה הישראלית בעבר, בהווה ובעתיד, על חינוך לשיח חברתי מכבד ומשמעותי ועל קשת הדעות השונות בחברה הישראלית.
הערב עסק בחיבור בין מדינה יהודית לדמוקרטית, בשוני בין החברה הישראלית של לפני הרצח ולאחריו, ועל השיח הציבורי המתנהל היום בחברה הישראלית. בערב, שהוא חלק מסדרת הרצאות ״קהילה מחוללת שינוי״ שמוביל בית הספר, נכחו מנהלת אגף החינוך במועצה הגב׳ אילנה זגול, הורי ביה״ס, צוות המורים ותושבי פרדס חנה-כרכור.
מימן: משה הרקוביץ ויצחק הרצוג (צילום: דוברות בית הספר החקלאי)
מימן: משה הרקוביץ ויצחק הרצוג (צילום: דוברות בית הספר החקלאי)

משה הרשקוביץ אמר: ״חינוך איננו מכונס רק לשיח פנים בית ספרי. קהילה מחוללת שינוי זו קהילה שהשיח בה פורץ את גבולות הכיתה ובית הספר אל עבר המרחב הקהילתי של ההורים והמושבה כולה. החברה הישראלית אינה עשויה מקשה אחת. היא שבטית ומגזרית והיא מוצאת את עצמה פעמים רבות חצויה ומפולגת. לנו, אנשי החינוך, יש משימה לא פשוטה-אנחנו צריכים לבנות עם הנוער את רוח האומה להמשך המסע, ואת הרוח הזו בונים בשיחה, בלימוד, בהכרת האחר, בהקשבה, בסבלנות, בשאלה ובהפנמה. אתמול פתחנו את סדרת מפגשי העומק המשמעותיים על החברה הישראלית לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל במפגש קהילתי ראשון עם ח״כ יצחק 'בוז׳י' הרצוג, ואנו מזמינים את תושבי היישוב לקחת חלק במפגשים הבאים״.

במקביל, באותו ערב התקיים בהיכל התרבות מנשה שבגן שמואל האירוע המסורתי "נזכור בשירים – משיר השלום עד שיר הרעות", במלאת 22 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. את הטקס יזמו וארגנו המועצה האזורית מנשה, מפקדת קצין חינוך ראשי וגלי צה"ל. בטקס השתתפו אמנים רבים, בהם דורית ראובני, חנן יובל ואורי הרפז, להקת חיל החינוך והנוער, נדב גדג', ליבי פנקר, חבורת הזמר "צלילי מנשה" ועוד.
הקהל באירוע בגן שמואל (צילום: מועצה אזורית מנשה)
הקהל באירוע בגן שמואל (צילום: מועצה אזורית מנשה)
ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, נשא בטקס דברים נוקבים: "עד היום אין מי שבאמת לקח אחריות על יצירת אווירה זו שהובילה לרצח. בחודשים האחרונים אנו שומעים בחדשות על פרשיות הנחקרות על ידי המשטרה, מקצתן לכאורה נוגעות באופן ישיר לביטחון המדינה. התחושה היא שאיש לא לוקח אחריות. רבין תמיד לקח אחריות, אם זה בנושאי ביטחון ואם זה בתחום האישי. יצחק מעולם לא אמר: 'לא ידעתי'".
מהאירוע בגן שמואל (צילום: מועצה אזורית מנשה)
מהאירוע בגן שמואל (צילום: מועצה אזורית מנשה)

דני יתום דיבר בשם משפחת רבין: "יש להזכיר ולא לשכוח את רצח רבין, כי רק כך נוכל לחנך לדמוקרטיה ולמנוע אולי את הרצח הבא. טשטוש הפערים האידאולוגיים הוא זריית מלח בפנים. לא נהיה עם אחד אלא אם נפנים את לקחי הרצח. פוליטיקאים היוצאים מחדרי חקירות הם לא ראויים. לעולם לא הותקפה כך המשטרה בידי פוליטיקאים שלוחי רסן". ומפקד גל"צ, שמעון אלקבץ, אמר: "החיילים המאיישים את מערכת החדשות שלנו עדיין לא נולדו ביום הרצח. רצח רבין הוא דוגמא למקום בו אין גוונים, רק צבע שחור. רבין בולט בהעדרו, אסור לשכוח אותו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות