fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זיהיתי גופה ומאחוריה יד קטנה"

עירא הדני, איש מג"ב יס"מ מפרדס חנה שיצא במשלחת חילוץ לנפאל, מספר על החילוץ המרגש של צעירה נפאלית ששהתה כ~130 שעות מתחת להריסות בהכרה ובחושך מוחלט. "נפלה בחלקי הזכות האדירה לממש את האמרה 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו'"
עירא הדני (צילום: נירית שפאץ)
עירא הדני (צילום: נירית שפאץ)

בעקבות רעידת האדמה החזקה וההרסנית שהתרחשה בנפאל בשבת, 25.4, ולכדה תחתיה נפאלים ותיירים רבים, הגיעו למקום צוותים ישראליים לעזרה. עירא הדני, תושב פרדס חנה, איש מג"ב יס"מ ביישוב, קיבל כבר באותו יום התראה מחברו הוותיק, ערן מגן, העומד מאחורי "מגן ניהול אסונות ומצבי חירום" ואחראי להכשרתם של גופים גדולים בארץ להיערכות לטיפול באמצאות יחידות חילוץ אורגניות במצבי חירום של רעידות אדמה וקריסת מבנים.

ההתראה הפכה לממשית ביום ראשון, כשישראייד, הפורום הישראלי לסיוע הומניטרי בינלאומי, פנה ל"מגן ניהול אסונות" בבקשת סיוע מיידי. הארגון התבקש לארגן נבחרת של אנשי מקצוע בתחומים שונים הקשורים בעבודות חילוץ מתוך מבנים שקרסו. עיקר הפעולה של ישראייד היא בסיוע בעת אסונות ומקרי חירום בעולם, החל מפעולות חילוץ והצלה, שיקום קהילות ומוסדות חינוך, אספקת חבילות סיוע, עזרה רפואית, מימון זעיר, שיקום עסקים, ועד טיפול בטראומות נפשיות – והכל נעשה בהתנדבות. "מגן" נענתה לקריאה וארגנה מיד משלחת של 14 חברים שיצאה מנפאל לסייע. הדני, בן 54, נשוי ואב לארבעה, הצטרף לקבוצה.

"קיבלתי את הקריאה להתייצב, ומיד ביקשתי לקבל חופש ממשטרת ישראל, שכמובן נענתה לבקשתי. לאחר קבלת כל האישורים, התארגנות של האנשים והציוד, המראנו לקטמנדו ביום שלישי בצהריים. שהינו בנפאל בסך הכל 10 ימים, ושם נפלה בחלקי הזכות האדירה לממש את האמרה 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו'". ברגע שהגיעו נתקלו בתוצאות רעידת האדמה על כל חומרתן. הדני מתאר: "המראה היה נורא: בתים בשכונה פשוט קרסו. חלקם קרסו לגמרי וחלקם פשוט נפלו על בתים שכנים. מאות אנשים היו ברחובות, כשהם עדיין לא מעכלים את מצבם".

ביום השלישי לשהות המשלחת בנפאל, בשעות הצהריים, הביאו חברי המשלחת הצרפתית מכשיר אקו חדשני ופיזרו חיישנים באתר ההרס. הדני מספר על מה שהתרחש בהמשך: "לאחר הדממת האתר, הודיע המפעיל שהוא חושב שהוא מזהה איזשהו רעש, כנראה קול של נשימות, מהאתר. בעקבות מידע זה המשכנו במרץ, דרך שלושה מוקדים, והוספנו לחדור ללב ההריסות. לאחר מספר שעות של חציבה ופינוי, זיהיתי גופה שמאחוריה נראתה יד קטנה, ולאחר התעשתות אף הבחנתי בראש. המשכנו במרץ לעבוד ולחלץ את המכשולים הרבים שהיו במקום, כגון קורות בטון, ברזלים, קרשים, אבנים ואף את הגופה. ברגע שהדבר התאפשר, זחל לתוך הפיר שיצרנו פראמדיק צרפתי, ומיד החדיר אינפוזיה לידה של הצעירה החיה הלכודה בהריסות".

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי הקרוב ב:"כל הפרדס".

עירא הדני (צילום: נירית שפאץ)
עירא הדני (צילום: נירית שפאץ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות