fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצלחה לנבחרת הרובוטיקה מבית ספר שבילים

נבחרת הרובוטיקה של בית ספר שבילים בפרדס חנה נסעה לתחרות הרובוטיקה באורוגוואי ועשתה שם חיל
הנבחרת חוגגת באורוגוואי (צילום: פרטי)

בשבוע שעבר שבו חברי נבחרת הרובוטיקה ShvilimSpaceSheep משכבת כיתות ט' בבית הספר הדמוקרטי 'שבילים' מהתמודדותם בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית של FIRST  באורוגוואי. הנבחרת דורגה במקום ה-11 המכובד בביצועי הרובוט, ראשונים מבין הקבוצות מישראל, וכן קיבלו את פרס השופטים על spirit and supportive הניתן על מראה הרובוט ועל ערכי הקבוצה.

טל טרם, המורה שמלווה את הנבחרת לכל אורך הדרך מספרת כי התחרות נמשכה 3 ימים ובסיומה ההיכל התמלא בקהל רב בהם חברי הקהילה היהודית עם דגלי ישראל שהגיעו לעודד את הנציגות מישראל. חברי הנבחרת הספיקו גם להיפגש עם תלמידים מבית הספר היהודי אינטגרל ולסייר מעט בעיר ובסביבתה.

נבחרת הרובוטיקה של בית הספר שבילים ייצגה את ישראל ואת הישוב בתחרות היוקרתית הודות לזכייתה בתחרות הארצית בפרס ההשראה ובניקוד המצטבר הגבוה ביותר בביצועי הרובוט. תכנית הרובוטיקה כוללת שלושה נושאים- רובוט, חקר וערכים. במסגרת התחרות הציגה הקבוצה את הרובוט 'חזון' (עליו כאמור זכו בניקוד הגבוה ביותר שניתן בתחרות עד כה) וכן חקר בנושא הגנה על משלחת מאוישת במסע למאדים מפני קרינת רוח השמש וקרינת ה- UV. בתהליך העבודה נפגשו התלמידים עם אנשי מחקר ומדע בולטים ממכון ויצמן, טכניון ואחרים. את תהליך העבודה תיעדו בספר המדריך כיצד לבנות רובוט אותו הפיצו לחברי הקבוצות האחרות בתחרות.

חברי הנבחרת התמודדו עם אתגר נוסף, גיוס כספים לנסיעה, ועמדו בו בהצלחה רבה. הם מימנו את הנסיעה היקרה באמצעות קמפיין האדסטארט למימון המונים וכן באמצעות עבודות עצמאיות וגיוס כספים ממקורות שונים. המועצה תמכה בנסיעת הנבחרת לתחרות  בסכום של  12 אלף שקלים.

לפני נסיעתם נפגשו חברי הנבחרת מנהלת בית הספר, רותי שמרון, והמורה, טל טרם, עם ראש המועצה, הגר פרי יגור. פגישה זו הייתה השלישית במספר של ראש המועצה עם חברי הנבחרת מאז התמודדו בתחרות הארצית. הפגישה נערכה כדי לאחל להם הצלחה לקראת התחרות הבינלאומית. בפגישה נכחו גם מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול, ומנהלת בתי ספר באגף, שרון שמאי. זגול, ציינה: " נו גאים בהישגיהם של תלמידינו ובצוות החינוכי המוביל אותם. ללא ספק תוצאות ה"תבשיל" המשובח שרקחו טרם יציאתם לתחרות. פגשנו כאן ב'קבוצת משימה' מחויבת, נחושה ולהוטה לעמוד באתגרים שניצבו בפניה, כשמצוינות, יזמות וחדשנות הם נר לרגליהם. כבוד למשפחותיהם, לביה"ס, לפרדס חנה-כרכור ולמדינת ישראל. יישר כוח!"

פרי יגור אמרה: "ברכות חמות לחברי הנבחרת, להורים, למנהלת ולצוות החינוכי. זהו סיפור הצלחה בכל קנה מידה. ראשית, ההישגים הבינלאומיים המרשימים הבולטים של התלמידים, אך לא פחות חשוב מכך, התהליך והאתגרים איתם התמודדו באופן מעורר הערכה. התלמידים התארגנו בכוחות עצמם לתחרות הארצית ובהמשך לבינלאומית באמצעות גיוס כספים לנסיעה, גיבשו תוצר מקצועי וזכו בהערכה ארצית ובנינלאומית על הערכים היפים שהולכים איתם כל הדרך. זו נבחרת עצמאית, ערכית ומלאת תושיה ויצירתיות, מעוררת השראה וגאווה גדולה. אלופים אמיתיים, דוגמא ומופת עבורנו, ילדים ומבוגרים יחד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות