fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הגיע הזמן שהמערב יתעורר"

שיראל ביתן, בוגרת "דה וייס" שחיה על קו ישראל~צרפת במשך 20 שנה, לא מופתעת מהאירועים הקשים בפריז. "אולי עכשיו יבינו שם את הצורך שלנו לשים גבול"
שיראל ביתן

סוף השבוע שעבר הביא מראות מזעזעים של מתקפת טרור בפריז שזרעה אימה בעיר וגבתה את חייהם של יותר מ-150 בני אדם בתוך יממה אחת וגם המשך השבוע לא נראה אופטימי. עבור יוצאי צרפת רבים המתגוררים בארץ וקשורים לצרפת בקשרים אישיים של קרובים וחברים שהשאירו שם ובקשרים תרבותיים, החוויה קשה יותר.

שיראל ביתן מכרכור, ילידת צרפת, שהשתתפה לפני כשנה בריאליטי המוזיקלי "דה וויס", הגיעה לארץ לראשונה לפני כ-20 שנה, ומאז חיה על קו ישראל-צרפת. לפני ארבע שנים החליטה לקבוע את מקום מושבה בארץ ולפני שנתיים עברה לגור בכרכור. מטבע הדברים, השאירה בצרפת קרובי משפחה, חברים ומכרים. "כולם בסדר, כל האנשים שאני מכירה שם", אמרה השבוע אך מיד הוסיפה: "אני מרגישה שהגענו לתקופה שבה אין ברירה אלא להתעורר ולהגיע להיערכות עמוקה יותר של העולם מול הקיצונים. בצרפת יצטרכו להתעורר כדי לדאוג להגנה ולהילחם, אבל להיות יותר ויותר חזקים ולהגיב על כל מתקפה, זה לא ממצה את העניין כולו. צריך לעשות חשבון נפש. המפגעים הם גם סוג של שליחים שנמצאים כאן כדי להזכיר לנו שעלינו להתחבר לעצמנו, לחזור למהותנו האמיתית. מדובר בכל המערב. זה לוקח זמן, אבל עכשיו כל העולם מתעורר".

"ימות המשיח". שיראל ביתן (צילום: אלון שפרנסקי)
"ימות המשיח". שיראל ביתן (צילום: אלון שפרנסקי)

ביתן מחכה לראות את יגיבו בצרפת לגל הטרור הרצחני. "בצרפת אומרים תמיד שצה"ל מגיב בצורה לא מידתית. עכשיו אולי יבינו שם את הצורך הדוחק להגיב ולשים גבול. כבר לפני המקרה הזה, ובוודאי אחריו, יש התעוררות בצרפת, אך השאלה אם זה רציני או זמני. להגיב לטרור בהתגוננות זה חיוני, אך זה לא שינוי מספיק עמוק. אולי יתעוררו מבחינת הביטחון, אבל כדאי שגם ישאלו את השאלות הנכונות. במשך אלפי שנים קיצונים תוקפים את המערב והמערב מגיב, ובזה זה מסתכם. אנחנו כבר יודעים שהמאזן שבו החזק יותר שולט אינו פתרון אמיתי. חייבים לבדוק זווית אחרת. דרוש שינוי עמוק בתוך התרבות המערבית, והגיעה השעה לכך. אני לא יכולה לומר מהו בדיוק, אך אין לי ספק שהוא נחוץ. אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה חדשה, ימות המשיח".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות