fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיע הזמן לשים את עצמך בפרונט

איינה חקמון, נשואה ואם לחמישה, חולמת להיות מיילדת. קולט מלפוף, נשואה ואם לשלושה, למדה להעריך את עצמה. שתיהן ונשים נוספות משתתפות בתוכנית "אשת חיל" שמטרתה להעצים נשים מחברות מסורתיות. בימים אלה נפתחת קבוצה חדשה בפרדס חנה
הכוח הנשי. משתתפות הקבוצה הנוכחית של אשת חיל. צילום: חגית בניטה
הכוח הנשי. משתתפות הקבוצה הנוכחית של אשת חיל. צילום: חגית בניטה

 

בימים אלה נפתחת בפרדס חנה-כרכור קבוצה חדשה של התוכנית "אשת חיל" הארצית, מיסודה של ג'וינט ישראל, במימון משרד הרווחה ובשותפות מובילה עם החברה למתנ"סים.

"אשת חיל" היא תוכנית תעסוקה לנשים מחברות מסורתיות, שלא עבדו שנים או שעובדות בעבודות שבהן הן לא מממשות את הפוטנציאל שלהן. חגית בניטה, מרכזת הפרויקט: "חלק מהתוכנית הוא לזהות ולתת להן את הכלים כדי שייצאו לדרך עצמאית. התוכנית פועלת ב-70 ערים בארץ, אבל רק בפרדס חנה~כרכור עשינו קודם העצמה לנשים, בשת"פ עם עמותת 'בעצמי', שנותנת את הפן המקצועי, והרווחה, שתחתיה אנחנו פועלים. התהליך כולל מתן ידע, כלים וליווי פרטני וקבוצתי. האשה, שתפקידה העיקרי לטפל בבעל ובילדים, היא במרכז, ואנחנו מחפשות איתה מה יכולותיה ומה ניתן לעשות איתן. אם היא אוהבת תחום מסוים ואין לה אפשרות להגיע בו לתפקיד זה או אחר, אולי אפשר לעשות קורס אחר שמאפשר לעסוק בתחום ולהגיע להצלחה. יש גם דינמיקה קבוצתית. הנשים תומכות אחת בשנייה".

כלים לצמיחה אישית. משתתפות הקבוצה (צילום: חגית בניטה)
כלים לצמיחה אישית. משתתפות הקבוצה (צילום: חגית בניטה)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התוכנית כוללת סדנת הכנה לעולם העבודה. "עובדים על קורות חיים וסימולציות. יש מפגשים של ייעוץ בכלכלת המשפחה וימי גיבוש. נשים רוצות להיות בעבודה שמכבדת אותן עם משכורת שמתאימה להן, וחשוב להדגיש שזה לא מערער את מעמד הגבר. כשאשה נותנת זמן לעצמה לעשות דברים שהיא אוהבת, מתרחשים שינויים גם בבית. האשה מחויכת יותר, לא ממורמרת, מקשיבים לה. זה טוב בשביל כולם".

איינה חקמון, תושבת פרדס חנה, בת 33, נשואה ואם לחמישה, משתתפת בקבוצה הנוכחית. "שמעתי על הפרויקט משכנה והצטרפתי. זה מצא חן בעיניי. נותנים העצמה תעסוקתית, איך להתקדם בעבודה, להעז, לפרוץ את מעגל העבודה שאנחנו נמצאות בו 'כי זה מה שיש'. יש גם קורס במחשבים. היום אני עדיין עובדת במשק בית, אבל יש לי ביטחון שיש לי לאן להתקדם. אני רוצה להיות מיילדת ויכולה להתחיל מלמטה, ככוח עזר בבית החולים. אנחנו אמהות לילדים ותמיד הבית אצלנו במקום הראשון. למדתי לשים את עצמי במקום הראשון. היום אני אוהבת ומעריכה את עצמי".

קולט מלפוף, בת 33, תושבת פרדס חנה, נשואה ואם לשלושה, הצטרפה בעקבות חברה טובה. "זה עשה לי רק טוב, ואני שמחה שהגעתי. כשהצטרפתי לקורס, מאוד חששתי להציג את עצמי ואת יכולותיי. היום אני יודעת להציג את עצמי בראיונות עבודה. יש לי מה להציע ברמה המקצועית, ואני יודעת להעריך את עצמי. אני מרגישה סיפוק אדיר. ואני יודעת שלעצמי, לבעלי, לילדים ולבית, אני עדיין אשת חיל".

עו"ס לילה חפר, המלווה את הפרויקט מטעם המדור לעבודה קהילתית במועצה, מוסיפה: "בכל מחזור גילינו נשים מדהימות, אמיצות ועוצמתיות. אנחנו יוצאים למחזור נוסף ומזמינים נשים להירשם ולהשתתף. זו הזדמנות להכיר נשים חדשות שותפות למסע, ולקבל כלים חדשים לצמיחה אישית".

המעוניינות להצטרף לקבוצה החדשה מוזמנות להתקשר לחגית, טל': 052-7734169.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות