fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיעו מים עד נפש

תושבים בפרדס חנה~כרכור מתלוננים כי קיבלו חשבונות מים מנופחים שלא תואמים לצריכת המים שלהם
חריגות של פי 3 ו~4 מהשגרה (צילום: פוטוליה)
חריגות של פי 3 ו~4 מהשגרה (צילום: פוטוליה)

בתקופה שבה משק המים בפרדס חנה-כרכור היה בידי חברת "משאבי מים", תושבים שקיבלו חשבונות מנופחים וביקשו לברר את העניין סיפרו כי נתקלו בחומה של הכחשה מצד החברה ונותרו ללא יכולת להוכיח את אי סבירות החשבונות. לאחרונה שוב מדווחים תושבים על חשבונות חריגים, אלא שכבר חצי שנה שמשק המים מנוהל על ידי המועצה.

הגר פרי יגור (צילום: מיה כרמי דרור)
הגר פרי יגור (צילום: מיה כרמי דרור)

הנושא עלה ברשתות החברתיות, וחברת המועצה הגר פרי יגור, מסיעת "ביחד עם העבודה", קיבלה פניות מתושבים ומנסה לסייע להם בנושא. "אני מרכזת כרגע את מסת הפניות אלי ובודקת סוגיות שונות מול גורמים שונים במועצה, וסוגיות משפטיות מול מחלקת המים", אומרת פרי יגור, "עשרות רבות של תושבים פנו אלי, ממקומות גיאוגרפיים שונים ביישוב. זה לא משהו נקודתי. יש מקרים של חריגות משמעותיות, אפילו פי 3 ו-4 מהשגרה. חלק מהפונים אליי פנו גם למועצה. חלק מהבעיות נפתרו בצורה משביעת רצון ואחרות לא. ממה שהתברר בינתיים, נראה שהמעבר ממשאבי מים למועצה גרם להוצאת הודעות חיוב מעבר ל-60 ימי חיוב, וחלק מהחשבונות שכביכול בחריגה יצאו ל-80 ו-90 יום. בעיה נוספת שהולכת ומתבררת היא סוגיית הזיכוי מאגרת ביוב לבתים עם גינה. בחלק מהחשבונות מופיעה הערה, לפיה רשות המים הוציאה ביולי האחרון הנחיה לבטל את הזיכוי. מצד שני, יש חשבונות שבהם ההנחיה של רשות המים מצוטטת לא מיולי אלא מינואר, ובבדיקה שעשיתי מול רשות המים לא מצאתי הנחיה כזאת. פניתי ליועץ המשפטי של המועצה כדי לוודא שהמועצה מתנהלת על פי חוק בעניין הנחיות רשות המים. טרם קיבלתי תשובה".

אבי כאכון (צילום: עידן מלול)
אבי כאכון (צילום: עידן מלול)

אבי כאכון, מסיעת "המושבה שלנו", מאמין שהפתרון הוא בביצוע הגבייה ישירות על ידי המועצה, ללא חברת גבייה חיצונית. בהצעה לסדר היום שהגיש לישיבת מליאת ההנהלה נכתב: "נודע לי כי המועצה מתכוונת להוציא מכרז לגבייה חיצונית, כפי שהיה עד היום… מועצת זכרון יעקב מעסיקה עובדי רשות לביצוע הגבייה, דבר שחוסך עמלות גבוהות. אני מבקש לעצור את המכרז לאלתר ולהחליט כי המועצה תבצע את עבודת הגבייה".

כאכון מוסיף: "בעבודתי כחבר מועצה נתקלתי בעשרות בעיות וניגודי עניינים של חברות פרטיות המועסקות על ידי המועצה. העובדים שמועסקים על ידי חברה פרטית צריכים להישאר לעבוד, רק שהמעסיק יהיה המועצה. גם חשבונות המים המופרזים שאנשים מקבלים קשורים בכך שזו חברה חיצונית. זו בעיה של כל החברות החיצוניות, הפרטיות, שמחפשות למקסם רווחים".

טרם התקבלה מתגובת מועצת פרדס חנה-כרכור.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות