fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בריכת אשפה

בריכת החורף שבשכונת נווה רותם אשר בפרדס חנה אמורה להיות פנינת טבע מטופחת לשירות התושבים. במקום זה, קבלני הבניין ביישוב הפכו אותה למזבלה
הבריכה הפכה למזבלה. בריכת החורף בנווה רותם (צילום: נירית שפאץ)
הבריכה הפכה למזבלה. בריכת החורף בנווה רותם (צילום: נירית שפאץ)

בריכת החורף בנווה רותם, אחת מפנינות הטבע של פרדס חנה, טופחה בשנתיים האחרונות על ידי החברה להגנת הטבע ומועצת פרדס חנה כרכור. גופים אלה פעלו לשיפור מצבה של הבריכה והנגשתה לקהילה, הבריכה וסביבתה נוקו והיא גודרה באבנים נגד כניסת כלי רכב. מהאבנים הנותרות במקום הוקמה פינת ישיבה תחת עץ האקליפטוס והוצב במקום שלט עם הסברים על המערכת האקולוגית הייחודית במקום והיצורים החיים בו. את האתר אימצו הורים וילדים מקהילת "קשת" לקיימות מקומית בהובלת הדס ילינק. במהלך חורף ובאביב הגיעו למקום סיורים לימודיים של משפחות וילדים.

אך מתחילת טיפוחה, סבלה בריכת החורף ממפגע שהחמיר במהלך הקיץ האחרון: קבלני בניין הפועלים ביישוב, שנראה כי הם מתייחסים אליה ואל סביבותיה כמו אל פח אשפה שהם יכולים להיפטר בו מפסולת הבניין שלהם, הופכים את הבריכה (הריקה כעת, עד הגשמים) למזבלה ושמים לאל את כל הכוונות הטובות של הטיפוח.

הבריכה הפכה למזבלה. בריכת החורף בנווה רותם (צילום: נירית שפאץ)
הבריכה הפכה למזבלה. בריכת החורף בנווה רותם (צילום: נירית שפאץ)

בחודשים האחרונים ניסו תושבי שכונת נווה רותם למצוא פתרון מידי גוף שיוכל לאכוף את ניקיון המקום ולהשיבו לתושבים מידי הקבלנים, המשחיתים אותו ללא מצפון. נראה ששרשרת הפיקוח האפשרית בנושא אינה עובדת ודבר לא נעשה עד כה.

אחת מתושבות השכונה פנתה בכתב מתחילת אוגוסט בשם תושבי השכונה לראש המועצה, למחלקת איכות סביבה במועצה ולרכזת פניות הציבור במחוז חיפה בנושא. התושבים שפנתה בשמם פנו אליה לפני כן. מצבם של הבריכה והשדות שסביבה מעורר חלחלה, כפי שמעידות התמונות שצילמה. היא מתארת: "יש קבלנים מהאזור שאת כל פסולת הבניין שלהם זורקים בשדות, וזה כולל את בריכת החורף. אנשי מחלקת איכות הסביבה במועצה באו לאחרונה ועשו איתי סיבוב במקום, וכמו כן באו ממחלקת פניות הציבור המחוזית, סיירו במקום והביעו זעזוע ממצבו, אך דבר לא נעשה.

"זה נראה כמו מזבלה, ואף אחד לא עושה כלום בנדון. הפסולת שנמצאת שם כוללת דליי צבע, דלתות, בלוקים, תכולות בתים. כבר שנים שזה קורה. לפני שיש טיול בבריכת החורף, מנקים את הבריכה עצמה ואת האזור, אך לא את כל המזבלה שבין העצים סביב. למועצה היו כוונות טובות כשאימצה בריכת החורף הזאת, אבל זה לא עובד. זה גם מסוכן. ילדים מסתובבים שם. זה מקום של טבע, אי אפשר להתעלם מזה. לא ייתכן שאין פיקוח, אין קנסות ואין אכיפה".

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, טרם נמסרה תגובת המועצה המקומית פרדס חנה כרכור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות