fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מצפצף על ההצבעה שלך"

זו רק "פנינה" אחת מחילופי הדברים הקשים בישיבת מועצת פרדס חנה כרכור האחרונה
מהישיבה (צילום: נירית שפאץ)

ישיבת מועצת פרדס חנה כרכור בשבוע שעבר נפתחה באולם מלא מפה לפה. בקהל הרב היו גם תלמידים מתיכון החקלאי, שהאזינו לישיבה בעמידה וקיבלו דוגמה לישיבה סוערת ביותר, עם צעקות וחילופי דברים קשים. ממלא מקום ראש המועצה, עו"ד ד"ר אלדד בר כוכבא, הודיע יותר מפעם אחת על הפסקה של חמש דקות, שגם הן עברו בחילופי צעקות.

הישיבה נפתחה בהצעתו של מיכה מגידש להפסיק את פרויקט המחזור בשכונת פרחי הדר. לאחר דיון וקריאות ביניים של תושבי השכונה שנכחו בקהל, התקבלה המלצתו של בר כוכבא לערוך מפגש תושבים וטיפול פרטני בשכונה ולדון בכך שוב. הצעתו של איציק לב לשדרוג תחנות האוטובוס ביישוב נדונה, והוחלט כי מהנדס המועצה יבחן עד לישיבה הבאה 20 תחנות המתאימות לשדרוג והנושא יידון שוב.

מהישיבה (צילום: נירית שפאץ)
מהישיבה (צילום: נירית שפאץ)

הדיונים המסודרים-יחסית חדלו לאחר שהועלתה הצעתו של אפרים מעודה לאשר פטור מארנונה על מחסנים צמודים לבית ללא כניסה לבית, בהתאם להחלטה שהתקבלה לדבריו בעבר במועצה. רן גלר, גזבר ומזכיר המועצה, טען כי המועצה כפופה לצו הארנונה ומשרד הפנים אינו מאשר שינוי ההגדרה. בר כוכבא טען כי בפועל לא מחייבים בארנונה על מחסן כזה, ומעודה טען כי מכיוון שהדבר נעשה לדבריו על פי קפריזה של הגזבר, "אני מבקש מיד לתקן ולנקוט אמצעים נגד פקיד שמזלזל בהחלטות המועצה". לעבר בר כוכבא, שרצה להגיש את הנושא להצבעה, קרא מעודה "אני מצפצף על ההצבעה שלך, יש החלטת מועצה ואתה תבצע אותה".

בהצעה שהוגשה על ידי חמישה חברי מועצה בנושא פרטי שלא פורט, ביקש בר כוכבא לדון בדלתיים סגורות, מעודה התנגד ולאחר חילופי דברים ביקש בר כוכבא הצבעה וחברי המועצה הגר פרי יגור (יו"ר האופוזיציה) ואיציק לב, ממגישי ההצעה, מחו וטענו כי כבר לפני שבועיים הגישו את ההצעה ולפי החוק יש לדון בה. אחרי חילופי דברים חריפים הכריז בר כוכבא שוב על הפסקה, וחלק מחברי המועצה קראו כי אינו מסוגל לנהל ישיבה. ההחלטה שיתנהל בנושא דיון בישיבה שלא מן המניין בעוד שבוע עברה בקושי אחרי ההפסקה, תוך סערה וצעקות.

לאחר מכן דנה המועצה בהפקעות ובהקצאות. הדיון התלהט בהקשר למגרש בתחום כפר הנוער החקלאי, שהופקע בעבר על ידי המועצה לשימוש ציבורי והוצע לבטל את ההפקעה ולהשיב את הבעלות על הקרקע לידי חברת בית הספר, בשל פיצוי גבוה מדי שנדרש על ידיה, לדברי היועץ המשפטי והגזבר. לאחר דיון סוער ובתום הצבעה עברה ההצעה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות