fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין משגיח בשכר, אין כשרות

בפשקוויל שנתלה בפרדס חנה-כרכור הודיעה המועצה הדתית על הסרת ההשגחה משלושה בתי עסק עקב הפרת כללי הכשרות. בעלי העסקים: "המועצה הדתית אמורה לדאוג שלתושבים יהיה מקום כשר לאכול בו, לא לסחוט כספים, לפגוע בפרנסה ולהכפיש"
מועצה דתית פרדס חנה- כרכור (צילום: נירית שפאץ)
מועצה דתית פרדס חנה- כרכור (צילום: נירית שפאץ)

לפני כשלושה שבועות נתלתה ברחבי פרדס חנה-כרכור מודעה מטעם המועצה הדתית, המכריזה כי עקב הפרת כללי הכשרות הוסרה ההשגחה משלושה בתי עסק ביישוב – מאפיית הגורן, קפה קנטרה בכרכור ומסעדת סעדה, וכי עסק נוסף, פיצה אוליו, מוכר פיצה עם פפרוני המכיל בשר חזיר.

פשקוויל של המועצה הדתי בפרדס חנה
פשקוויל של המועצה הדתי בפרדס חנה (צילום עצמי)

"יידע הציבור וייזהר!", מוזהר הציבור באותיות גדולות. זו אינה הפעם הראשונה שמודעות בנוסח זה נתלות ביישוב, אך הפעם עורר השלט סערה בקבוצות הפייסבוק המקומיות ופתח שרשורים סוערים בהם התפרצו מתחים דתיים. חלק מהמשתתפים הכריזו כי יתמכו בעסקים שההשגחה הוסרה מהם, אחרים טענו שהגיוני והוגן ליידע על הסרת הכשרות את הציבור שומר הכשרות.

גל גורן, בעלי פיצה אוליו, מעולם לא התיימר לנהל מקום עם תעודת כשרות, ולמרות זאת מצא את העסק שלו מוזכר במודעה. "העסק שלי עובד שלוש וחצי שנים, ומעולם לא היינו כשרים לפי הרבנות", הוא מספר, "לפני שלושה שבועות נאמר לי שביישוב נתלו פשקווילים עלי. זה מאוד מרגיז אותי. אני לא מפריע לאיש לקיים את אמונתו הדתית, מכבד את המרחב המשותף, לא נוסע ביום כיפור ולא אוכל חמץ בפרהסיה בפסח. במשפחתי יש חילונים, חרדים ודתיים, וכולנו מכבדים זה את זה. למה נכנסים לי לציציות?".

גורן אומר כי בניגוד למתואר במודעה, העסק שלו לא מוכר חזיר. "אנחנו מוכרים כיום פיצה עם פפרוני המכיל שומן בקר, לא שומן חזיר. מראש לא פניתי בעסק לקהילה הדתית, אבל התחילו להסתובב פה אנשים ולרחרח. נכנסו לבדוק את אריזות הבשר אצלי ולראות שאיני מוכר חזיר. כשאשתי הלכה במושבה והסירה פשקוויל, רץ אחריה אדם, צרח, קילל ואיים עליה. זו כפייה והטרדה".

הסיפור המלא ב"כל הפרדס"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות