fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה הפקדת תוכנית המתאר של פרדס חנה כרכור

תהליך הכנת תכנית המתאר, שנעשה על ידי ראש המועצה ובכיריה בליווי אנשי מקצוע, נמשך למעלה משלוש שנים
מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפרץ)

בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, נערך השבוע דיון בנוגע להחלטה להפקיד את תכנית המתאר של פרדס חנה כרכור. הפקדת התכנית אושרה בוועדה, ותהליך יישום תוכנית המתאר היישובית אמור להתחיל בזה.

תהליך הכנת תכנית המתאר, שנעשה על ידי ראש המועצה ובכיריה בליווי אנשי מקצוע, נמשך למעלה משלוש שנים. התכנית עוסקת באופק התכנוני של המושבה בשלושת העשורים הקרובים. בניית התוכנית מתייחסת להיבטים ורבדים שונים בצביון היישובי בדגש על פיתוח אורבאני לצד שימור אופייה הכפרי של המושבה. הפיתוח האורבאני כולל בין השאר את נושא פיתוחו הכלכלי של הישוב והוא מתבסס על תוספת שטחים לאזורי תעסוקה ומסחר.

התכנית מתייחסת גם למימוש ומיצוי פוטנציאל הבנייה במושבה, על ידי תוספת זכויות בנייה באזורים המיועדים לעיבוי. מנגד, התכנית היא לטפח אזורים בעלי מרקם ייחודי כחלק משמירה על אופיו של האזור ושל המושבה הוותיקה. לפי התכנית, ישומרו שטחים חקלאיים אשר אינם מיועדים לפיתוח, ויושם דגש על ריאות ירוקות בישוב, בעיקר באזורים בהם קיים אפיון טבע ייחודי, דוגמת בריכות החורף.

בעשור האחרון צמח הישוב, התפתח והתרחב במובנים רבים, בין השאר בהיבט הדמוגרפי. תכנית המתאר מכוונת לספק מענה לגידול זה, ולצורך הגדל בפיתוח תשתיות גם בהיבט התחבורתי. מיצוי פוטנציאל הבנייה היישובי מחייב חיזוק הצורך בפיתוח כבישים עוקפים, שבא לידי ביטוי בתכנית המתאר היישובית.

נושא נוסף הזוכה לתשומת לב ביישוב, כמו גם בתכנית המתאר, הוא קידום איכות הסביבה וחיזוק ערכים ירוקים במושבה. לשם כך כוללת התכנית תכנון שבילי אופניים חדשים ברחבי הישוב ופיתוח בר קיימא.

אישור תכנית המתאר יהווה נדבך משמעותי בפעילותה ותפקודה של הוועדה החדשה לתכנון ובנייה הצפויה לקום במהלך השנה הקרובה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות