fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בואו להתאהב בבירה בקיסריה ישר מהשלוק הראשון

שבעה סוגי בירה מצוינת, מנות מושלמות שירעידו לכם את המיתרים הקולינריים, מלצרים מקצועיים שמכירים את התפריט, הופעות חיות ואווירה פשוט מצוינת. השבוע ביקרתי ב-jem’s  בקיסריה, צפיתי בהופעה מצוינת של אריק ברמן, אכלתי, שתיתי וחזרתי מאוהבת
ג'מס קיסריה. צילום: הילה אייזינגר
ג'מס קיסריה. צילום: הילה אייזינגר

אם אתם חובבי בירה ותושבי האזור, רוב הסיכויים שכבר שמעתם על jem’s קיסריה ועל מבחר הבירות הנמכרות במקום.

בתפריט הבירות תמצאו לפחות שבעה סוגי בירה בקיסריה, המיוצרים כולם מחומרים טריים וללא חומרים משמרים, במבשלה של jem’s בפתח תקוה. מאחר וזו הייתה הפעם הראשונה שלי במקום (וממש לא האחרונה), הזמנתי מגש טעימות של כל סוגי הבירה, כדי ליהנות מכל הטעמים ועדיין להצליח ללכת בקו ישר.

התחלתי עם ה-8.8, בירה מעולה בסגנון איל בלגי, עם 8.8% אלכוהול. משם עברתי ל'סטאוט', בירה בסגנון הגינס האירית השחורה ובטעמים עשירים של קפה ושוקולד. כמה לגימות מהאמבר איל, בירה בסגנון איל אנגלי ובטעם חלק ופירותי, גרמו לי להבין שקורה פה משהו מיוחד. הטעימה הרביעית הייתה של בירת החיטה המעניינת, בטעמי ציפורן ובננה, שבעיניי עידנו את הבירה הזהובה והמאד טעימה הזו, אחריה טעמתי את הפילס, לאגר צ'כית מצוינת בניחוח פריחת הדרים, את הלאגר הגרמנית בטעמי אגוז וקרמל, ואת בירת הספיישל, בירת IPA (שזה indian pale ale) שמקורה באנגליה במאה ה-18 ועד היום נחשבת לאחד הסוגים הפופולריים של בירת איל בעולם.

ג'מס קיסריה. צילום: הילה אייזינגר
ג'מס קיסריה. צילום: הילה אייזינגר

הבחירה לא הייתה פשוטה. כולן יפות, כולן טעימות ועל כולן אני ממליצה בחום, אבל הבירה הראשונה שטעמתי, ה-8.8, כבשה את לבי ואת בלוטות הטעם שלי וכמובן שמיהרתי להזמין ממנה עוד חצי ליטר (ומארז של רביעיית בירות בבקבוק לבית).

בjem’s קיסריה לוקחים גם את הצד הקולינרי ברצינות ומשקיעים בתפריט מעורר תיאבון שכמעט כולו מיוצר במקום. לצד הבירה שלכם, תוכלו ליהנות מגולת הכותרת של תפריט האוכל, הנקניקיות של jem’s, שנטחנות יום יום מבשר אנטריקוט וכבש ו'מנוקנקות' במטבח וזוכות לאהדה רבה בקרב הלקוחות. כטבעונית, לא נשארתי רעבה ונהניתי מסלט, צ'יפס וטבעות בצל בבצק בירה, אבל שום דבר לא הכין אותי לפגישה עם אחת המנות הכי טעימות שאכלתי בחיי, כדורי הקסם של jem’s: כדורי 'פלאפל' הודי טבעוניים, חריפים, מטוגנים ומושלמים, גם למי שאוכל בשר. מנת החובה הזו נמצאת בתפריט הספיישלים של jem’s, וכולי תקווה שבזכות המלצתי החמה היא תיכנס במהרה לתפריט הקבוע.

פלאפל הודי בג'מס קיסריה. צילום: הילה אייזינגר
פלאפל הודי בג'מס קיסריה. צילום: הילה אייזינגר

המלצרית שטיפלה בשולחן שלי הייתה מקצועית ואדיבה, ענתה לכל השאלות ששאלתי ואפילו סיפקה לי כמה סיפורי רקע מעניינים במיוחד, כמו סיפורה של בירת הספיישל IPA, שהומצאה כפתרון לבעיית משלוחי בירה בקיסריה המקולקלים לחיילים הבריטים בהודו במאה ה-18. צוות המלצרים עובר הכשרה מקיפה במסגרתה הם נשלחים להדרכה בנושא בירות במבשלה בפתח תקוה ומתנסים בעצמם בהכנת הבירות.

במקום נערכות הופעות חיות של מוזיקה וסטנד אפ עם אמנים מהשורה הראשונה, כמו אריק ברמן, שצפיתי לראשונה בהופעתו ב-jem’s. את השירים של אריק לא ממש הכרתי לפני כן, אבל הסאונד המצוין, האוירה הנהדרת והקהל של jem’s  קיסריה, שליווה אותו בשירה ובמחיאות כפיים, הפכו את ההופעה האינטימית הזו לחוויה מיוחדת במינה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות