fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוסיפו צהוב לשולחן האירוח

התירס מככב במטבחים רבים מסביב לעולם, אז אם טעמיו של המטבח המקסיקני חביבים עליכם, או שאתם אוהבים דווקא את זה האסיאתי, תוכלו עדיין להעשיר את השולחן בנוכחותו.
תירס לארוחה תמונה: PIXABAY
תירס לארוחה תמונה: PIXABAY

חמישה שילובים מפתיעים של תירס לארוחה

אנו נוטים להתייחס אל התירס כתוספת או עיטור לארוחה ולא דווקא בתור השחקן הראשי על השולחן. אבל הדגן הטעים והססגוני הזה, יכול בקלות להוביל את הסעודה למחוזות חדשים. לפניכם מספר מתכונים ששמים את התירס במרכז.

אחד היתרונות הגדולים של התירס הוא שאפשר ליהנות ממנו גם כשהוא קר וגם כשהוא חם. בים בם בם! מצד אחד ישנם שלל סלטי תירס מרעננים ומשביעים, ומצד שני תוכלו ליהנות מפשטידת תירס, מרק תירס, או קרוקטים של תירס, ואלה הן רק כמה דוגמאות למאכלים חמים שנוכחותו של התירס בולטת בהם. בזכות טעמו העדין הוא מפנה מקום לשאר המרכיבים שאיתו, וניתן להתאים לו כמעט כל ירק ותבלין שבמטבח.

התירס מככב במטבחים רבים מסביב לעולם, אז אם טעמיו של המטבח המקסיקני חביבים עליכם, או שאתם אוהבים דווקא את זה האסיאתי, תוכלו עדיין להעשיר את השולחן בנוכחותו.

קפיצה לקריביים

פשטידת תירס היא מאכל מרכז־אמריקאי אייקוני ומובהק, וכמעט לכל אי באוקיינוס הקריבי יש גרסה משלו לפשטידה שאנו אוהבים כל כך גם בישראל. בגרסה הטרינידדית יעדיפו את פשטידת התירס עם: בצל, פלפלים אדומים, גבינת צ׳דר ותיבול חזק של פלפל לבן ורוטב צ׳ילי חריף. בברבדוס יעדיפו אותה דווקא מתוקה עם הרבה סוכר, שמנת עתירת שומן וכמה שיותר חמאה. בגרסה הקובנית חוגגים אותה בשרית עם עוף, עגבניות וצלפים שמוסיפים טעם חמצמץ.

קיש תירס

אם מתחשק לכם קיש דווקא, התירס יכול להופיע בתפקיד סולו או כחלק מאנסמבל ירקות. התירס למשל ישתלב היטב כצלע שלישית לצד עגבניות ובצל ירוק. כך גם תיהנו מקיש צבעוני ועליז. אופציה אחרת היא לתת לו להוביל, ואז תיהנו מקיש בגוון שמשי שמחמם את הלב. קיש התירס יעבוד מצוין כתוספת לבראנצ׳ ביתי ויכול להעשיר גם את ארוחת הערב המשפחתית.

לחם תירס

אחד המאכלים האהובים והמזוהים ביותר עם המטבח האמריקאי, והוא גם אחד הקלים והמהירים ביותר להכנה. ה"קורנברד" יכול להשתלב כתוספת לאוכל כבד יותר, כגון תבשילי קדרה ואפילו חמין. תוכלו להגיד אותו כקינוח עם קצת דבש וקרם־פרש לצידו. תוכלו להכין מהתערובת שלו פנקייקים או בייגל. הוא אף יכול להוות מילוי לעוף במקום חלה, ולהקפיץ עוד את הטעמים. הוא יוסיף צבע, מרקם ועניין לכל ארוחה שתתכננו.

קרוקטים של תירס

קרוקטים הם מאכל קל ונפלא. הם יכולים להיות התוספת למשקה של המסיבה, הפתעה בארוחת הערב של הילדים, ונשנוש שתיקחו איתכם למשרד. את הקרוקטים תוכלו להכין עם: ברוקולי, סלרי, פטריות, כרובית (כולם ביחד או כל אחד לחוד) וכמובן גם עם תירס. ערבבו על המחבת את המרכיבים החביבים עליכם, צרו עיגולים בגודל כף יד מהתערובת, צפו בביצה ובקמח, הניחו לטיגון כמה דקות על המחבת, ובתאבון!

מרק תירס

גם מרק התירס מגיע בגרסאות בין-לאומיות. מכיוון המזרח הרחוק תוכלו למצוא תירס מוגש במרק התירס הידוע (הסוד לקרמיות הוא בתירס המוקרם ובקורנפלור). מכיוון המערב תמצאו את מרק התירס המקסיקני. בגרסת ״אוכל הרחוב״ הוא מגיע עשיר בשמנת חמוצה, גבינות, ומוגש כמובן עם טורטייה צ׳יפס לטבילה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות