fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קושי ביצירת קשר זוגי

קושי ביצירת קשר זוגי קשור פעמים רבות לקשיים בקבלה עצמית המובילים לתחושות בדידות וחוסר תקווה. לעיתים, הבדידות מתבטאת ברעב וכמיהה לחיבוק, זוג עיניים ומבט של הכרה וקבלה כנים, אותנטיים, להבין אותנו ולהיות מובנים. איתמר פסקל, פסיכולוג קליני ומטפל זוגי בפרדס חנה, מסביר על הקשיים המרכזיים בדרך לזוגיות
זוג | קושי ביצירת קשר זוגי
זוג | קושי ביצירת קשר זוגי

חלק מהמשאלות השכיחות אצל כמעט כל הרווקים והרווקות הן לפגוש אנשים חדשים, לאתר את בעלי הפוטנציאל החיובי לאינטימיות כנה, להפחית את הפחד מדחייה על ידי אחרים, להגן על עצמם ממניפולציות וניצול, ולמנוע מעצמם בחירה חוזרת של בני זוג בלתי מתאימים.

בדרך כלל, כשנפגשים עם אינטימיות כזו, אנו מעוניינים לדעת (ואם אפשר במהירות) איזה סוג של בן או בת זוג עתידיים בחרנו וכיצד לשתפם באופן מיידי ברגשותינו הכנים. במילים אחרות – אנו רוצים לדעת כיצד לגרום לאהבה אינטימית להתרחש עם האדם החדש.

כשאהבה אכן מתחילה, אנו מעוניינים לדעת כיצד לגרום לה לצמוח, כיצד למנוע מבן או בת הזוג את תחושת חיבוק הדוב החונק מצד אחד או את הקרירות והמרחק מצד שני. כיצד להימנע מהיסחפות אחר התנהגויות בעלות "כוונות טובות" אך משתקות, כיצד להתפשר ולשתף פעולה מבלי להתעלם מרצונם ורגשותיהם האמיתיים. 

נרצה לבטא מחשבות ולהביע רגשות באופן ספונטני, ולהמצא במצב בו הקשר הזוגי זורם ואינו מאולץ וסוחט, קשר המאפשר לכל אחד מבני הזוג מרווח מחיה ופרטיות עם הרבה כבוד והתחשבות. נראה כי רק אינטימיות אותנטית אכן מאפשרת מצב כזה.

הבחירה בידינו

במי אנחנו מתאהבים? מה גורם לנו להתאהב במי שאינו מעוניין בנו ולהיות אדישים כלפי מי שמביע בנו עניין? מה מבדיל בין אנשים המתאהבים בקלות, כאלו שאינם נבהלים מהתלות ההדדית וחשים ביטחון באהבה לעומת אלה הנמנעים ממנה ואלה המתאהבים באובייקטים הלא נכונים ולכן נדחים ולבסוף מתייאשים?

הפסיכולוג הקליני איתמר פסקל מפרדס חנה
הפסיכולוג הקליני איתמר פסקל מפרדס חנה

ראשית, חשוב להבין שהתאהבות כרוכה באחריות. אם אנחנו אחראים, משמע שהבחירה בידינו: לא לחזור שוב ושוב על התסריט המוכר וההרסני. שנית, יש לטפל ביחסים ההרסניים ב"זמן אמת". עבודה טיפולית מעמיקה על דפוסי קשרים שיוצר המטופל, לרוב מועילה יותר מאשר חיטוט בשנות ילדותו.

קושי ביצירת קשר זוגי מתמשך וביסוס מערכת יחסים זוגית יציבה עשויים להופיע גם אצל אנשים היוצרים קשרים זוגיים שאינם מבוססים על כבוד, הדדיות ואהבה, אלא מתוך עמדת דחייה, נחיתות, חרדה ולעיתים גם השפלה. תיתכן גם עמדה הפוכה אך בעייתית לא פחות, בה אנשים יוצרים קשרים מתוך עמדת עליונות ללא אהבה לבן הזוג, וכך יוצרים קשר המבוסס על זרות, ניכור וסבל הדדי.

הטיפול הפסיכולוגי

הטיפול הפסיכולוגי מסייע בבחירת בן הזוג המתאים וביצירת קשר זוגי בריא, יציב ומספק תוך חקירה מעמיקה של דפוסי חשיבה והתנהגות היוצרים קשיים ביצירת קשר זוגי.

המפגשים הטיפוליים הם כלי: כלי לדבר את הלב, את הכנות, את עצמך, כלי להתחבר למי שאני, לחבר בין מה שאני מצפה מעצמי לבין מי שאני באמת במציאות. הן ברמה האישית והן ברמה הזוגית.

העבודה הנפשית שאני מזמין להיות חלק ממנה היא עבודה של התבוננות פנימה, לעצור רגע ולברר מה קורה לנו, היכן אנחנו ממוקמים בחיים, מה קורה מול הסובבים אותנו, וכיצד אנו מופעלים ממנגנונים פנימיים שוב ושוב.

שמי איתמר פסקל, פסיכולוג קליני ומטפל זוגי. הטיפול הפסיכולוגי בקליניקה בפרדס חנה מיועד לתושבי פרדס חנה, חדרה, השרון והסביבה, ומיועד לסייע בתחומי התפתחות אישית, הגשמה, יצירת קשר זוגי, משברי חיים וקשיים שונים. 

למידע נוסף אודות טיפול פסיכולוגי בפרדס חנה, לחצו כאן. 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות