fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פאוזה מדכדוך הקורונה: ארוחות טעימות וירקות אורגניים בקפה וטבע כרכור

בקפה וטבע כרכור, מתכוננים לעונת החורף ומשדרגים. עם תבשילי קדרה חדשים, שוקולדים תוצרת בית וירקות אורגניים
אלינור הייפלר ואסף ווזנר \ צילום: איילת קדם
אלינור הייפלר ואסף ווזנר צילום: איילת קדם

הרבה גלגולים, עברו על קפה וטבע כרכור. הפועל כבר מזה עשר שנים, בבעלותם של אלינור הייפלר ואסף ווזנר. שניהם מכפר פינס. בגלגול הנוכחי, שנולד אחר הסגר הראשון של הקורונה, הורחבה החנות. במקביל התווספה מחלקת הירקות לקומפלקס, ברובה של ירקות אורגניים. מקומות הישיבה בוטלו, בהתאם לתקנות. והתווספו מאפים וסלטים. לעשות טייק אווי של תבשילי קדירה במחירים שווים של 40 שקל למנה ענקית, להתפנק בשוקולדים ולהרגיש (כמעט) במסעדה.

 

ההתחלה: מגן ילדים  וקפה לחנות טבע

במקום שבו שוכן כיום קפה וטבע כרכור, הייתה פעם חנות מכולת ישנה. עד שלפני עשר שנים, החליט אסף ווזנר לפתוח שם עסק. לווזנר, יש לציין, הייתה הכרות מוקדמת של שנים עם אלינור הייפלר. השניים עבדו יחד בגן ילדים 'אנטרופו-דוסי', כהגדרתם. שהיה ממוקם בבית הספר החקלאי בפרדס חנה. הייפלר עצמה, עשתה שם בעיקר את הניהול הכספי והשיווק. וכשאסף ווזנר החליט על פתיחת חנות הטבע והקפה בכרכור, הוא בקש ממנה להצטרף אליו.

"אסף בקש ממני לבוא ולנהל את המקום", היא אומרת בחיוך. "ואני אמרתי לו: 'לא תודה'. חודשים הוא חפר לי. ואז, יום שישי אחד, עברתי במקרה עם האוטו ליד המקום. וראיתי את אסף עומד בחוץ. אמרתי לעצמי: 'לא נעים, אכנס פנימה ואסמן וי על העניין הזה'. אז נכנסתי. אבל משהו קרה לי שם. הרגשתי משהו חיובי באווירה של המקום ובסופו של דבר, אמרתי לאסף שאני מסכימה להצטרף. למרות שזה בכלל לא פשוט, להקים עסק".

אכן לא פשוט. במיוחד בהתחשב בעובדה שלה עצמה, היו אז ארבעה ילדים. זאת ועוד: לפני ארבע שנים, בעודה גרושה, היא הכירה את בעלה הנוכחי אמיר. המשמש שף בקפה וטבע כרכור. שהביא איתו למערכת הזוגית, שלושה ילדים משל עצמו. לשניים, אגב, יש גם ילד משותף אחד. ויתר הילדים שלהם, שהביאו איתם לנישואים, נמצאים במשמורת משותפת. "את כל הילדים האלה, אנחנו מגדלים ביחד בבית של 90 מטר", אומרת אלינור הייפלר בחיוך. "אבל אנחנו תמיד מוצאים את הסדר, בתוך כל הבלגן".

 

"שוקולדים

 

ההמשך: גלגולי בית הקפה, תבשילים וטעמים

מאז נפתח, עבר כאמור בית הקפה לא מעט גלגולים. עד לפני ארבע שנים בקירוב, מדובר היה במסעדה ובחנות שפעלה לצידה. כאשר בין המסעדה לחנות, הייתה הפרדה מוחלטת. וקיר חצץ ביניהן. "התעייפנו מזה", מספרת אלינור הייפלר. זה היה יותר מידי בשבילינו. מלצרים, בארמנים-ואני. עם ערימה של ילדים בבית. ופתאום מלצרית מתקשרת שאבד לה הכלב, והיא חותכת באמצע משמרת. אז עכשיו אין את כל זה. יש אותנו".

עד חודש מרס, אפשר היה להזמין אוכל מבושל ולשבת לאכול בחלל המקום, או בחוץ. בגלל הקורונה, כבר אי אפשר. לפחות לא עכשיו. אבל אפשר לקחת הבייתה וליהנות. התפריט טבעוני, והוא כולל תבשילים המשתנים מידי יום. שמבשל אמיר הייפלר. למשל: תבשיל ירקות שורש וטופו, תבשיל שעועית שחורה, דאל של עדשים צהובות וכתומות, שווארמה טבעונית ועוד. עם אורז וירקות, או קינואה. וזה רק חלק. תוך שימת דגש על הפן האורגאני. ככל האפשר.

אמיר הייפלר: "החלום שלי, הוא רשת בינלאומית. מתי זה יקרה? כשירצה השם. בינתיים, אנחנו מופתעים כל יום מחדש. מכך שיש למקום הזה דופק שפועם. אני מגיע לכאן כל יום בחמש, כדי לבשל. אבל זה ממש לא כמו עבודה 'רגילה' במטבח. כייף לי. עם צוות של עובדים וספקים, שעובדים איתנו כבר שנים".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות