fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עשרה ימי קריאה" – פרויקט משותף של ספריות בנימינה-גבעת עדה

חודש יוני נפתח בפרויקט משותף של ספריות בנימינה-גבעת עדה ושל מתנ"ס המועצה- אירועי עשרת ימי הקריאה. פסטיבל ספרים צבעוני ומרגש. ממשיך עד ה-12.6. כולם מוזמנים להגיע!
פתיחת עשרת ימי קריאה | צילום: באדיבות המועצה המקומית בינימינה-גבעת עדה
פתיחת עשרת ימי קריאה | צילום: באדיבות המועצה המקומית בינימינה-גבעת עדה

פסטיבל עשרת ימי קריאה במושבות התקיים השבוע וימשיך עד יום חמישי הקרוב (10.6)

מדובר על פסטיבל שנערך מדי שנה, בדרך כלל בשותפות עם הוצאות הספרים, אך השנה הוחלט על הפקה מקומית.

במסגרת הפסטיבל נערכו במשך 10 ימים אירועים, מפגשים והפעלות לכל הגילאים – ילדים, משפחות ומבוגרים, שכללו הרצאות של סופרים אורחים כגון ישי שריד, מפגשים עם משוררים וכותבים מקומיים, שעות סיפור לילדים, שוק קח תן של ספרים, ועוד.

לאחר שנה ארוכה ולא פשוטה, הילדים התרגשו ו "גילו" מחדש את עולם הקריאה.

פסטיבל ספרים צבעוני ומרגש | צילום: באדיבות המועצה המקומית בינימינה-גבעת עדה
פסטיבל ספרים צבעוני ומרגש | צילום: באדיבות המועצה המקומית בינימינה-גבעת עדה

דליה פן הלר, מנהלת הספריות של בנימינה וגבעת עדה, שיתפה בתחושותיה: "זהו אירוע שבוע הספר הראשון שלי כמנהלת ספריות. אני זוכרת את ההתרגשות שליוותה אותי כילדה כשצעדתי עם הורי בדרך לכיכר בעיר הגדולה בציפייה לראות את שלל דוכני הספרים, את מגוון האנשים, הצבעים האורות ואת הסרט שהקרינו על מסך גדול.

"שבוע הספר של ילדותי היה אירוע שציפינו לו – ילדים ומבוגרים. שבוע הספר של המושבות ,בנימינה וגבעת-עדה, אותו כינינו "עשרה ימי קריאה" (שילוב של חודש הקריאה ודיוק במספר הימים) אורגן בשיתוף פעולה פורה ומשמח מאוד של צוותי הספריות והמתנ"ס.

"יחד הרכבנו עשרה ימים בהם שמנו דגש קהילתי עם הרבה אורחים מחוץ למושבות: סופרים, שחקנים, מנחים ויוצרים. במהלך השבוע פגשנו רבים מתושבות ותושבי המושבות, ילדים רכים בשעות סיפור, ילדי בתי הספר בסדנאות ובמפגש עם הסופר מיכאל אבס, את הנוער מנגנים,שרים ורוקדים באירועי הפתיחה והסיום, את המבוגרים במפגש עם ישי שריד ובערב היצירה המקומית, ערב קסום ומיוחד, ואת בנות גיל הזהב במפגש מרגש מאוד סביב שירי ילדות.

"עבורי היו אלו ימים אינטנסיביים ומלהיבים מאוד. מצאתי שהאתגר הגדול עבורי, היה להצליח להגיע אל כל התושבים, שתדעו מה קורה, שלא תפסידו כלום משפע הטוב הזה אותו רציתי באמת ובתמים לחלוק עם כולכם.

"תודה רבה לכל מי שהגיע, לכל מי שהשתתף והביא חברים, לכל מי שפרגן וחילק מילים טובות ובונות, לכל היוצרים שלקחו חלק ולכל שותפי למחשבה, ליצירה ולעשייה. אני מסכמת שבאופן אישי, נהניתי מכל רגע וכבר יש לי שפע של רעיונות חדשים ל"שבוע הספר" בשנה הבאה."

הפסטיבל מתקיים וממשיך עד חמישי (10.6) תגיעו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות