fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחר: יום מודעות הארצי לעמותת שלומית

מחר תיערך פעילות ייחודית של עמותת שלומית בבית הספר שפרירים בגבעת חיים למען שילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרת יום המודעות הארצי לזכרה של חיה שמואל
לזכרה של חיה שמואל ממכמורת (צילום: יח"צ)
לזכרה של חיה שמואל ממכמורת (צילום: יח"צ)

עמותת שלומית לשירות לאומי אזרחי מציינת מחר (שלישי) את יום המודעות הארצי ותציב מוקדי הסברה במקומות שונים בארץ. פעילות ייחודית תתרחש בקיבוץ בגבעת חיים אחוז בבית הספר שפרירים בו לומדים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. המיוחד בתלמידים אלו היא הנכונות להשתלב בשירות לאומי במסגרת פרויקט משלבים לאוכלוסייה המיוחדת. יום זה מתקיים במתכונת פעילויות שמסייעות לאותם ילדים להיות עצמאיים כדוגמת הפעלות העוסקות כולן בנושא התרומה לחברה הישראלית.

מנכ"ל עמותת שלומית לדברי ארנה קוטלר: "במשך למעלה משני עשורים עמותת שלומית מוכיחה כי התנדבות לשירות לאומי מעצימה את תחושת השייכות והקשר של צעירי האוכלוסיות המגוונות במדינת ישראל. מבחינתו, יום המודעות לשירות לאומי מעלה על נס את פועלה של חיה שמואל ז"ל במשך כל השנים וכי אין דרך טובה יותר מהצגתו דרך פסיפס המקומות והאוכלוסיות שבהם אנו פועלים".

עמותת שלומית הוקמה כדי לתת מענה לכל אותם צעירות וצעירים שקיבלו פטור מצה"ל מסיבה כל שהיא כגון: בעיות בריאותיות, בעיות התפתחותיות, אי התאמה למערכת הצבאית, רקע דתי, מגזר בני מיעוטים ועוד. הרעיון לציון 'יום המודעות לשירות לאומי- אזרחי' הוא חלק ממפעלי ההנצחה לזכרה של שמואל ז"ל ממכמורת אשר הגתה והוציאה לפועל את השרות האזרחי והלאומי בישראל. שמואל הגישה בג"צ בשנת 1996 באמצעות האגודה לזכויות האזרח שאפשר לראשונה שירות לאומי גם לבנות שאינן דתיות. כלומר שירות לכל האוכלוסיות בישראל: בנים, בני מגזר המיעוטים ואוכלוסיות מגוונות נוספות.

לזכרה של חיה שמואל ממכמורת (צילום: יח"צ)
לזכרה של חיה שמואל. הפעילים במכמורת (צילום: יח"צ)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות