fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחזור נוסף לקבוצה לליווי והעצמת ללהט"בים

לאחר הצלחת הפעילות של קבוצת הליווי לצעירים וצעירות להט"בים, פותחת עיריית חדרה מחזור נוסף לקבוצה המהווה מקור תמיכה משמעותי
דגל הגאווה מתנוסס במרכז הצעירים | צילום: דוברות עיריית חדרה
דגל הגאווה מתנוסס במרכז הצעירים | צילום: דוברות עיריית חדרה

עיריית חדרה פתחה מחזור נוסף של קבוצה לליווי צעירים וצעירות להט"ב, המתמקדת בהעצמה ומתן כלים לחיזוק החוסן, וזאת כחלק מהפעילויות העירוניות לאוכלוסיית הלהט"ב באופן פרטני, קבוצתי, חברתי, קהילתי.

הפעילות, במסגרת תוכנית "מעגל להט"ב", מרוכזת באגף הרווחה של העירייה במחלקת נוער וצעירים, בניהולה של ורדה ביטון, בליווי  עו"ס דבורית נורמן הממונה על טיפול ותמיכה בקהילה הלהט"בית וריכוז הפעילות לקידומה, ובשיתוף פעולה עם מרכז הצעירים העירוני בניהולה של אולה פרץ.

במהלך יישום התוכנית גובשו, מתוך צרכים שהעלו צעירים ולבקשתם, מענים יחודיים לחדרה ובהם מתן המענה הקבוצתי לצעירים להט"בים. כך למשל התקיים לפני כשנה וחצי במרכז הצעירים אירוע גאווה לקהילה הלהט"בית ובעקבותיו עלה צורך להתחלת פעילות של קבוצת השתייכות לצעירים להט"בים בעיר.

כתוצאה מכך החלה לפעול בשנה שעברה קבוצה חברתית לצעירים להט"בים שנקראת "המקום". הקבוצה, בה חברים צעירים וצעירות בגילאי 18 עד 30,  התחילה כפיילוט וצמחה מאוד במהלך הקורונה.

פעילות הקבוצה התקיימה במרכז הצעירים תוך שיתוף פעולה של כל גופי הצעירים בעיר, ונפגשה פעם בשבוע. לפני פרוץ הקורונה התקיימו ארבעה  מפגשים פרונטליים מוצלחים מאוד, ובמהלך הסגר הראשון המשיכה הקבוצה להיפגש בזום והיוותה מקור תמיכה משמעותי לצעירים החברים בה.

בתקופת הקורונה הביעו חברי הקבוצה החברתית עלייה משמעותית במצוקה הרגשית, הנובעת מעצם היותם סגורים ומרוחקים מגורמי התמיכה שלהם בקהילה. חלק מהחברים חזרו לבית הוריהם, שלא ידעו על נטייתם המינית ולא יכלו לפגוש בני או בנות זוג.

הצעירים דיווחו על התפתחות זהות שקרית, סטרייטית, שלא משקפת את נטייתם. למעשה חלקם נאלצו "לחזור לארון" בבית ההורים. הצורך בתמיכה וחיזוק רגשי בצורה טיפולית מקצועית הביא את העירייה לפתוח את הקבוצה הטיפולית, בזום ואחר כך המשיכה במפגשים פרונטליים.

הנושאים שהקבוצה עסקה בהם: חוסן, חיזוק חוזקות אישיות, כוחות וכישרונות. כמו כן טכניקות למיינדפולנס והרגעה בתקופת לחץ ומשבר. שינוי הדיבור הפנימי לדיבור מטיב, בחינת להט"בופוביה מופנמת ועמדות כלפי עצמי בנושא הלהט"בי.

חברי הקבוצה דיווחו על חשיבות הקבוצה עבורם, על היותה מקור של עוצמה וחיזוק בתקופה מאתגרת מאוד עבורם, על שימוש בטכניקות שנלמדו בקורס לצורכי הרגעה ועל הפיכת הקבוצה להיות תחליף למשפחה שלעתים אינה תומכת.

בימים אלו מתחיל מחזור נוסף של קבוצה זו. המעוניינים להשתתף מוזמנים לפנות לעו"ס להט"ב  דבורית נורמן. dvorit-norman@hadera.muni.il

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות