fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפר ויתקין – הוליווד

אמש נשברו כל הכללים. הישראלי ניב אדירי מכפר ויתקין זכה בפרס האוסקר על ביצוע אפקטים קוליים בסרט כח המשיכה. אביו ירון שצפה בבנו פוסע על השטיח האדום: "ככשמענו שניב זכה, היתה כאן היסטריה. אני חושב שניב הגיע לשיא שאומנים גדולים חולמים עליו"
ניב אדירי מחזיק באוסקר (צילום: עצמי)
ניב אדירי מחזיק באוסקר (צילום: עצמי)

ניב אדירי, בן 39 מכפר ויתקין זכה אמש (שני) בפרס אוסקר על יצירת אפקטים קוליים  בסרט "כח המשיכה", שהיה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר.
כוח המשיכה, הוא אחד מהסרטים היותר מדוברים השנה.  בביתו בכפר ויתקין צפו הוריו של אדירי, דינה וירון  בבנם וההתרגשות הייתה עצומה. מאז דבר זכייתו הטלפון בביתם לא מפסיקים לצלצל.
אביו ירון: "ניסינו להיות בקשר עם ניב עד הרגע האחרון. גם כשפסע על השטיח האדום יכולנו לקבל ממנו וואטסאפ אבל באולם הם סגרו את הטלפונים. ישבנו כאן כולנו כאשר אנחנו מחוברים לוואטסאפ ומעבירים מחשבות. וכשהגיע הרגע, נפרצו כל המחסומים ופרץ של רגשות ובכי הציף אותנו".

ניב אדירי מחזיק באוסקר  (צילום: עצמי)
חלם ולא ויתר. ניב אדירי מחזיק באוסקר (צילום: עצמי)

ניב הוא דור רביעי לחקלאים בכפר ויתקין , בן רביעי במשפחה שכל האחים יצאו מוסיקאליים. הוא מתגורר בלונדון כבר עשור, נשוי ואב לשני ילדים.  ברקורד המקצועי שלו גם הפקת הסאונד לסרטי הארי פוטר. בילדותו ניגן על פסנתר וכשהפך לנער כבר ערך אירועים ומסיבות. לאחר שהשתחרר מהצבא עבד בהפקות גדולות. באותה התקופה, הבין שלימודי סאונד זה התחום שמעניין אותו ונרשם ללימודים בבית ספר לקולנוע וטלוויזיה באנגליה.

אביו ירון ממשיך: "הוא נסע לשם עם מזוודה אחת אל הלא נודע. הוא היה בודד בלי גרוש בארנק ולכן נשאר המון שעות בבית הספר והשקיע יותר מאחרים בלימודים. אחרי שנה שאבו אותו האחים וורנר אל האולפנים שלהם ליד לונדון שם הוא עשה עבודות פשוטות. כשסיים את הלימודים והוכר כמהנדס סאונד הוא לא הצליח להשתלב שם בעבודה רצינית וחזר ארצה. האחים וורנר הבינו שיש כאן איש מקצוע מוכשר ששווה להשקיע בו. העבודה הראשונה שאליה נקרא באותה שיחת טלפון לארץ היתה הדיבוב של הארי פוטר ל-17 שפות, כמו סינית, הונגרית, קוריאנית ועוד.

"אני חושב שניב הגיע לשיא שאומנים גדולים חולמים עליו. הוא זוכה להכרה בינלאומית על המקצועיות שלו, הכרה עם קבלות. הוא כבר הצליח ועכשיו יש לו מחויבות גדולה מאד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות