fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה נפרדת מדני קרוון

עיריית חדרה מרכינה ראשה לזכרו של הפסל הבינלאומי וחתן פרס ישראל דני קרוון, שהלך לעולמו בסוף השבוע האחרון בגיל 90, בין יצירותיו הרבות והחשובות, קרוון עיצב את גן המייסדים במתחם 'יד לבנים' בחדרה
מסיירים בגן המייסדים | באדיבות דוברות עיריית חדרה
מסיירים בגן המייסדים | באדיבות דוברות עיריית חדרה

דני קרוון, פסל, מעצב תפאורות וצייר ישראלי, שנחשב לאחד מהאומנים הישראליים החשובים והבולטים בעולם, נפטר ביום שבת האחרון בגיל 90.

בין יצירותיו הרבות, המוצבות במרחבים פתוחים בארץ ובעולם, עיצב קרוון את גן המייסדים הממוקם במתחם 'יד לבנים' בחדרה, המשמש כיעד מבוקש על מטיילים ותלמידים המגיעים ללמוד באמצעותו על תולדות העיר חדרה, מייסדיה וחלליה.

עם הידיעה על מותו של קרוון במהלך סוף השבוע האחרון, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן הביע השתתפות בצערם של בני משפחתו של האומן וציין כי "תרבות רבת שנים של הנצחה וזיכרון מקומיים מעידה על המשמעות והחשיבות שהעיר מייחסת לעברה. עיריית חדרה תמשיך להוקיר, לשמר ולתחזק את פרויקט גן המייסדים במתחם יד לבנים בחדרה כאתר הנצחה עירוני, ולקיים בו פעילות חינוכית נרחבת ומגוונת."

לפני כשש שנים, הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין לסיור פרטי שהתקיים במתחם 'יד לבנים' בהשתתפות ראש העיר צביקה גנדלמן, דני קרוון, האדריכל צבי דקל ויו"ר עמותת ידידי "יד לבנים" אהרון קמינגר. בהמשך לסקירה קצרה על תולדותיה של העיר חדרה ועל הרעיון העומד מאחורי גן המייסדים הממוקם במתחם יד לבנים, יצא הנשיא ריבלין עם מארחיו לסיור רגלי ברחבי הגן כדי לצפות מקרוב באלמנטים העיצוביים של הגן וקיבל הסבר על עיצוב גן מדני קרוון, שאף ציין בפני הנשיא כי "מבין כל הפרויקטים שלו בארץ ובעולם, הפרויקט בחדרה הינו השמור והמתוחזק ביותר".

הרעיון להקמת גן המייסדים נולד לפני כ-30 שנה עם הקמתה של עמותת ידידי "יד לבנים" בחסות עיריית חדרה. מטרת העמותה הייתה לדאוג להנצחה ראויה לחללי חדרה ומייסדיה, והרעיון היה להפוך את כל שטח הגן ליחידה אחת המשלבת בתוכה את בית "יד לבנים", את אנדרטת המייסדים ואת הגן עצמו.

האתר המשולב, בשטח של 17 דונם, תוכנן כאמור על ידי האמן דני קרוון, אדריכל הנוף צבי דקל והמהנדס מיכה פרי ז"ל ומנציח את תולדות הקמת חדרה באמצעות המאפיינים שעיצבו את דמותה והתפתחותה כגון: פרדסים, תעלות השקיה, באר מים ומשאבה, משטחי כורכר, חול הים וצמחי ים. את קיר השמות החליפו שמונה עמודי זיכרון הנישאים לגובה, עליהם חרוטים שמותיהם של חללי מערכות ישראל, כך שיחד עם בית יד לבנים המנציח ומתעד את קורות חייהם של החללים, אנדרטת המייסדים ורחבת הזיכרון, מהווה המתחם אתר הנצחה עירוני המשלב בצורה אינטגראלית את תולדות הקמת חדרה מדור המייסדים ועד לימינו.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות