fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על סדר יומה של מועצת העיר נתניה: התנגדות לבנית מגורים בלנטוס

ככה יראה לנטוס. צילום עצמי
ככה יראה לנטוס. צילום עצמי

חבר מועצת העיר יו"ר האופוזיציה יוני שטבון יעלה על סדר יומה של מועצת העיר שתתקיים מחר את נושא הבניה למגורים ברצועת לנטוס לה הוא וחברת סיעתו תושבת קרית השרון ליאורה לוי מתנגדים. באותו עניין העבירה סיעת כולנו למען נתניה במועצת העיר מכתב לראש העיריה בתוקף תפקידה כיו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה  לאלי דלל הממונה על ההנדסה ואל אלון אלרואי יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה ובו התנגדותה להפקדת התוכנית נת -1000 בועדה המחוזית במתכונתה הנוכחית המתייחסת לבניית מגורים ברצועת לנטוס בטענה שאינה חוקית.

 

יוני שטבון צילום רותי ברמן
יוני שטבון צילום רותי ברמן

במכתב מדגישים חבריה: חברי מועצת העיר עופר אורנשטיין אהרון אורגד, אדיר בנימיני וענת לביא אזולאי כי: "תב"ע נת-1000 הינה תוכנית רחבת היקף להרחבת הפעילות העסקית והמסחרית בנתניה ואנו תומכים בעקרונותיה. ברם, לתוכנית זאת השתרבבה תת-תוכנית לבנית 1200 יחידות דיור ברצועת רחוב לנטוס בלב שכונת קריית השרון. תוכנית זאת מנוגדת לתב"ע המקורית נת-750 שייעדה שטח זה לתעסוקה ותעשייה קלה בלבד ובשום אופן לא למגורים."

כולנו למען נתניה בעוצמה צילום עצמי
כולנו למען נתניה בעוצמה צילום עצמי

במכתב מגלים חברי המועצה כי בישיבת הועדה המקומית מתאריך 26.2.2014  בה הוצגה תוכנית נת-1000 לראשונה לחברי הועדה, צויין במפורש על ידי כל הגורמים כי שטח זה איננו מיועד למגורים כלל. מתמליל הועדה עולה כי אדריכל התכנית י. פרחי ומהנדס העיר לשעבר פול ויטל ענו לשאלתו של אורנשטיין לגבי מגורים במתחם ושניהם הודיעו כי לא יהיו מגורים במתחם.

גם ראש העירייה כיו"ר הועדה הוסיפה ואמרה: "לא מגורים ולא שום דבר שדומה למגורים……זאת המלחמה שלנו להגדיל את אזורי התעסוקה כדי ליצור יחס נכון בין הכנסות ממגורים לבין הכנסות ממסחר ותעשייה"

אחרי שלוש שנים התחלף מהנדס עיר, התכנית טרם הופקדה וגם נמצאו בה שינויים וכשהוגשה לישיבת הועדה המקומית בתאריך 22.2.2017 הוחלט לשנות את התוכנית ולאשר 400 יח"ד לרצועת לנטוס אך בתוכנית להפקדה אותה תכנן להגיש מהנדס העיר בחודשים הקרובים לוועדה המחוזית היא כוללת כבר 1200 יח"ד ברצועת לנטוס.

"מכאן שהתוכנית המתוכננת להיות מופקדת בועדה המחוזית היא בראש ובראשונה בלתי חוקית, שכן לא עברה במתכונת זו את אישור הועדה המקומית. הגשתה במתכונת זאת תוביל בוודאות להתנגדות משפטית שתכשיל ותעכב את תוכנית נת- 1000 הכוללת שבעה  מתחמים שונים למשך שנים רבות" כותבים חברי סיעת כולנו למען נתניה. גם יו"ר סיעת פעימה חדשה טלי מולנר הודיעה שתתנגד לתכנית לבניית מגורים ברצועת לנטוס.

"לאור הדברים לעייל, ולאור העובדה שבשל לוחות הזמנים הקצרים לא זומנה ישיבת קואליציה בענין ,סיעת "כולנו למען נתניה" המונה את ארבעת חברי המועצה החתומים מטה מעבירה בזאת בכתב את התנגדותה הנחרצת להפקדת התוכנית בועדה המחוזית במתכונתה הנוכחית ותתנגד לה בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה".

מעירית נתניה נמסר כי התגובה תינתן אחרי ישיבת מועצת העיר בה יעלה הנושא לדיון.

ובינתיים בעוד תושבי קריית השרון הוזמנו להשתתף בישיבת המועצה בעת דיוניה בנושא נדרשו פעילי ועד קרית השרון להסביר למשטרת נתניה אם מדובר בהפגנה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות