fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספורט: חלתה בסרטן, אבל זה לא חשוב

היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל סירב לבקשה לקיים דיון חוזר בעניינה של השוערת ספיר כדורי מחדרה, אשר שוחררה נגד רצונה מהפועל רעננה לאחר שחלתה בסרטן. בדבריו כתב: "אין מדובר במקרה חשוב המחייב דיון נוסף". ארגון השחקנים: תגובה מקוממת ומנותקת
ספיר כדורי מחדרה | צילום: באדיבות ספיר
ספיר כדורי מחדרה | צילום: באדיבות ספיר

ההתאחדות לכדורגל הודיעה השבוע לארגון השחקנים כי היא מסרבת לקיים דיון נוסף בעניינה של השוערת ספיר כדורי מחדרה.

כדורי שוחררה מקבוצת הפועל רעננה לאחר שהתגלה בגופה מחלת הסרטן זמן קצר לאחר חתימתה. ארגון השחקנים הודיע כי הוא מתכוון להיאבק בהחלטה, בכל ערכאה אפשרית.

לפי החלטת הבוררת עו"ד חנית נוב, ספיר לא תקבל את שכרה מהקבוצה. כדורי גם נדרשה לשלם את שכר טרחת הבוררת, בסך 6,000 שקלים בתוספת מע"מ.

ארגון השחקנים, שמלווה את ספיר מאז תחילת הפרשה, העביר לה את סכום טרחת הבוררת, והגיש ערעור על ההחלטה בבקשה לדיון חוזר. בסוף חודש מאי שלח יו"ר המוסד לבוררות, עו"ד עמיאל תגר, בקשה ליועמ"ש התאחדות לכדורגל עמית פינס להביע את עמדת ההתאחדות בעניין הדיון החוזר. השבוע הודיע היועץ המשפטי של ההתאחדות כי הוא מתנגד לקיום דיון נוסף בעניינה של ספיר.

וכך כתב: "…אחרת נמצא עצמנו במציאות לפיה כל בעל דין החש מאכזב מהחלטת בורר פלוני יגיש בקשה לדיון נוסף". עוד הוסיף יועמ"ש ההתאחדות כי "אין מדובר כאמור במקרה חשוב, קשה או כזה שמהווה חידוש והמצדיק דיון נוסף. די בכך כדי לדחות את הבקשה".

כדורי הגיבה בכאב ואמרה: "לימדו אותי בספורט תמיד לכבד את המוסד השיפוטי, אבל עצוב לי לשמוע את עמדת ההתאחדות בנוגע לפסיקה בעניין שלי. ההתאחדות נותנת לגיטימציה להחלטה לא אנושית, שעושה לי עוול גדול. אבדוק את הכלים העומדים לרשותי, לרבות פנייה למוסדות שיפוטיים ארציים ובין לאומיים".

יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, קארין סנדל: "תגובת ההתאחדות מקוממת ומנותקת. אף אדם לא בוחר לחלות במחלה קשה כמו סרטן. לבחור במילים כמו מקרה לא חשוב או לא קשה, מבטא את חוסר האנושיות ואי הצדק שספיר נתקלה בו בדיון הבוררת. זה יום עצוב מאוד וכתם שחר למוסד הזה ולמקבלי ההחלטות".

מנכ"ל ארגון השחקנים והשחקניות, מושיקו מישאלוף: "החלטה ביזיונית. בושה להתאחדות על חוסר האנושיות. לא ייתכן שאחרי כל מה שספיר ספגה כשהיא חולה, פוגעים בה פעם נוספת כשטוענים שהנושא לא חשוב".

עו"ד יהב ארגמן, המייצג את ספיר מטעם ארגון השחקנים והשחקניות: "עמדת ההתאחדות התקבלה בהפתעה. פסק הבוררות מנותק מכל היגיון בתחום חוזה העסקה של ספורטאים. ההתאחדות לכדורגל, כמחוקק וכרגולטור, פספסה הזדמנות להביע עמדה נחרצת וברורה אשר תגן על זכויות ספורטאים בכל הקשור להסכמי העסקתם. ההתאחדות בוחרת לשבת ביציע כצופה בנעשה במקום לנקוט עמדה פעילה ונחרצת למען לא ישנו מקרים דומים בעתיד. מצפה שיו"ר המוסד לבוררות ישמש קול ההיגיון, ויורה על קיום דיון מחודש בפסק הבוררות".

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות