fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גרמניה אלופת העולם ובצדק/ שרון זהביאן

"22 שחקנים רצים 113 דקות ובסוף גרמניה מנצחת" נתראה ברוסיה בשנת 2018
גרמניה אלופת העולם מונדיאל 2014 (צילום: אילוסטרציה פנתרמדיה)
גרמניה אלופת העולם מונדיאל 2014 (צילום: אילוסטרציה פנתרמדיה)
גרמניה אלופת העולם מונדיאל 2014 (צילום: אילוסטרציה פנתרמדיה)
גרמניה אלופת העולם מונדיאל 2014 (צילום: אילוסטרציה פנתרמדיה)

"22 שחקנים רצים תשעים דקות ובסוף גרמניה מנצחת" כך אמר החלוץ האנגלי גארי לינקר במהלך אליפות העולם ב-1990 אז זכתה גרמניה בפעם האחרונה במונדיאל. 24 שנים מאוחר יותר אפשר לומר: "22 שחקנים רצים 113 דקות ובסוף גרמניה מנצחת". גרמניה היא אלופת העולם לשנת 2014 ובצדק.

חניכיו של יוגי לב היו הנבחרת הטובה ובעיקר המאומנת ביותר בטורניר הזה והזכייה שלהם לא רק שלא הפתיעה רבים אלא אפילו עשתה צדק לכדורגל העולמי כאשר הנבחרת הטובה ביותר באליפות, לקחה את התואר הגדול ביותר בעולם. רבות דובר לפני משחק הגמר על הקרב בין 'המכונה' (גרמניה) לבין 'שחקן' (מסי) ושוב נקבע כי השחקן גדול ככל שיהיה עדיין העבודה הקבוצתית היא זאת שמנצחת. אני דווקא לא מסכים כי ארגנטינה זה רק מסי ובאליפות הזאת הוכיחה הנבחרת מדרום אמריקה נבחרת קבוצתית ומשחק הגנה משובח כאשר גם במשחק הגמר חסמה כמעט לחלוטין את כל התותחים הגרמנים.

דווקא ההגנה הגרמנית שהייתה אמורה להיות היתרון המשמעותי של נבחרת מאנשאפט הייתה החלק הפחות איכותי של הנבחרת הזאת ומספר פעמים נפרצה על ידי החלוצים הארגנטינאים שיכלו לקנות את עולמם אבל לא הצליחו לכבוש את השער הנכסף. לב הוא מאמן מצוין שטביעת היד שלו נמצאת על אלופת העולם, שעמדה נכון על המגרש מתחילת האליפות. בגלל זה אני סימנתי את הנבחרת הגרמנית כמועמדת וודאית לזכייה מהתחלה ביחד עם ההולנדים. גרמניה היא נבחרת טקטית, כל אחד יודע איפה לשחק ואת המקום שלו על המגרש. מדובר בנבחרת ממושמעת שלא מפסיקה לרוץ ולא משנה מתי.

לסיכום, ראינו מונדיאל נהדר שכבר הוכרז כאחד הגדולים בכל הזמנים כאשר ראינו צמצום פערים בין הנבחרות ומצד אחד התאכזבו מהכישלונות של ספרד, איטליה ואנגליה אבל מצד שני הופתענו לטובה מקוסטרה ריקה, קולומביה ומקסיקו. המונדיאל הזה הביא עמו מספר כוכבים חדשים לעולם כמו השוערים נאבאס ואוצ'ואה וכמובן החלוץ הקולומביאני חאמס רודריגז. האליפות הגרמנית גם קבעה היסטוריה כאשר לראשונה נבחרת אירופאית זכתה באליפות על אדמת דרום אמריקה ובעיקר כולנו נשארנו צמאים לימי כדורגל מרהיבים שליוו אותנו בחודש האחרון. נתראה ברוסיה בשנת 2018…

שרון זהביאן- מרצה בכיר באגף ההדרכה של ההתאחדות לכדורגל

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות