fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגן עידו לוי מפרדס חנה מפליג למרחקים

סגן עידו לוי מפרדס חנה מפליג למרחקים | צילום: דובר צה"ל
סגן עידו לוי | צילום: דובר צה"ל

היום מסתיים קורס חובלים בטקס חגיגי. אחד המסיימים הוא סגן עידו לוי, תושב פרדס חנה. עידו למד בבית הספר אורט בנימינה ואמו, עליזה לוי, מנהלת שם את חטיבת הביניים. כנער היה בתנועת הנוער הצופים. ולפני שירותו הצבאי התנדב בשנת שירות בקק"ל, הדריך טיולים והתנדב בקהילה. לטקס הגיעו הוריו, בני משפחה, חברים מהבית וחברים מהקומונה. "אני הראשון במשפחה שהולך לחיל הים, כל המשפחה שלי הייתה בחיל האוויר. במשפחה הופתעו, אבל ליוו אותי לכל אורך הדרך, פרגנו ועזרו", הוא מספר.

איך הגעת להחלטה ללכת לקורס חובלים? –"כשעשיתי שנת שירות כמדריך טיולים בקק"ל, חבר מהקומונה שלי המליץ לי ללכת לגיבוש. הלכתי, עברתי, ומאוד התחברתי לים ולמשימות. לפני כן לא הכרתי את הים, ואפשר לומר ששם התאהבתי בו. אהבתי בעיקר את האפשרות לעזוב את הטלפון בצד, להתרחק טיפה מהחדשות ומכל מה שקורה בארץ, ולצאת להפליג עם חיילים. זה אחלה זמן לנהל שיחות ולהנות מהתפקיד המבצעי. כל החיבור הזה מאוד עניין אותי".

קורס חובלים נמשך שנתיים וארבעה חודשים, לא כולל הטירונות. בקורס חמישה שלבים. מתחילים בשלב בסיס, בעל תוכן פיזי בעיקרו, שבוחן את יסודות השיט. משם ממשיכים בשלבים יותר מקצועיים, ויש גם שלב אקדמי של 8 חודשים הכולל תואר במדעי המדינה שהחניכים עושים אותו באוניברסיטת חיפה. בשלבים האחרים הם מתמקצעים על הכלים, כל אחד בהתאם למה שמיועד ומתוכנן לו, וכל אחד מתכונן כמה שיותר לקראת ההגעה לספינה. עידו לוי נכנס לתפקיד של קצין משמרת גשר בספינת הטילים אח"י קשת. "זה אומר בעיקר לנהל את הגשר, המשמרות שלו והפעולות שמתרחשות בו, ולנווט את הספינה", הוא מתאר. "זו ספינה מאוד מיוחדת עם כ-70-80 חיילים מאוד אוהבים ומכילים, שמאוד כיף לפקד עליהם. על ספינה מסוג כזה אתה מרגיש כמו במשפחה. לספינה יש הרבה משימות, שהעיקריות שבהן הן הפלגה אל מעבר לגבולות המדינה וסיוע למבצעים".

איך תסכם את הקורס? –"לכל חלק בקורס יש יתרונות וחסרונות. החלק הקשה ביותר עבורי היה השלב הראשון, כשאתה מנותק מהבית, בלי טלפון, כמעט שלא יוצא הביתה, מודדים אותך על המון מאמצים פיזים ומנטליים, אתה צריך להוכיח את עצמך ומותחים את היכולות שלך עד קצה גבול היכולת. שלב שנהניתי ממנו במיוחד היה התואר הראשון במדעי המדינה. לומדים על הממשלה, על המבנה שלה, על המון דברים, וזו אחלה פלטפורמה בגיל צעיר להבין דברים על המדינה. ידע מהסוג הזה חשוב לדעתי גם הוא עבור קצין בצבא. חלק חשוב מהעבודה של חיל הים הוא בשיתוף הפעולה שלו עם צבאות בכל רחבי העולם, ולדעתי מאוד חשוב להבין את הדברים האלה לצורך שיתוף הפעולה".

יש תוכניות לעתיד? –"במהלך השירות אני רוצה להיות מפקד דבורה. כרגע אני מתמקד בשירות עצמו, יש עוד הרבה זמן עד סיומו, חמש וחצי שנים. אחרי זה יש לי כל מיני חלומות, ביניהם ללמוד משפטים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות