fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

14,000 דירות נבנו בנתניה בשנים 2010-2020

ומה בעשור הבא? רפי זנזורי: כפול.
מגדלים בנתניה צילום רותי ברמן

מניתוח שמתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30 אחוזים יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.

נתניה ממוקמת לפי הנתונים במקום הרביעי ברשימת היישובים שהם שיאני הבנייה אחרי ירושלים תל אביב ופתח תקווה עם יותר מ-14 אלף דירות שנבנו בה בעשור הנוכחי.

לדברי רפי זנזורי,  יו״ר ארגון קבלני נתניה, ״נתניה אומנם מדורגת רביעית, אבל מדובר בעלייה מתונה שמתייחסת לעשור שלם בעוד שבשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה בעיר. שינוי המדיניות לגבי התחדשות עירונית בנתניה והדרישות העולות מאגף ההנדסה עלולות להוביל אותנו לעצירה כמעט מוחלטת של בנייה במרכז העיר. מדובר במגמה שתמשיך להחליש את מרכז העיר, שכבר היום סובל מנחיתות יחסית לשכונות החדשות, וימשיך בתהליך של הפיכת נתניה לעיר פרברית המורכבת משכונות שינה במקום החזון של הנהגת העיר לנתניה עיר מטרופוליטנית חזקה עם לב פועם. לצערי כל שינוי המדיניות שמוכתב על ידי אגף הנדסה בתקופה האחרונה, לא לווה בדיון רציני של כל הצדדים ולא נשען על נתוני אמת״.

הבניה החדשה היא במגדלים ולא תמיד תואמת את רחובות מרכז העיר אבל בשכונות החדשות כן. נתניה לפי הנתונים שואפת גבוה ונמצאת במקום הראשון ברשימת היישובים בהם נבנו הכי הרבה דירות בבניינים בני 16 קומות ומעלה ומספרן עמד על כ-2,890 דירות. נתניה נמצאת גם במקום השלישי בבניינים בני 21 קומות ומעלה עם כ-3,500 דירות שנבנו בעשור הנוכחי.

עוד נמצא בנתונים כי נתניה לעומת שאר המדינה לא הצטיינה בבניית יחידות צמודות קרקע ומספרן עמד על כאלף בעשור הנוכחי.

רפי זנזורי: צילום יח"צ

מה צפוי לנו בעשור הבא?

רפי זנזורי: "על פי החזון של העיר, עד 2035 צריכות להיבנות עוד 40 אלף יחידות דיור. לפיכך, בעשור הקרוב אמורות להיבנות כ 27 אלף דירות. לסבר את האוזן, זה קרוב לפי 2 מהעשור האחרון בו נבנו שכונות חדשות כאגמים, עיר ימים ועוד…
זה ממוצע של הוצאת היתרי בניה ל 2700 דירות בשנה.
יש כמה שאלות לגבי זה:
האם ערוכים לכך באגף הנדסה? איזה עיר זאת תהיה? (עיר פרברית שתישען על תחבורה פרטית וציבורית לגוש דן? יהיה בלתי אפשרי להביא כמות אנשים גדולה כל כך לעיר כזאת. או עיר מטרופוליטנית חזקה ותוססת שיש לה מרכז עירוני חי ונושם ואנשים רוצים לגור בה… ) לצערי, אני מתקשה להאמין שנעמוד ביעד,
ב 2018-19 ביחד יצאו פחות ממחצית מכמות ההיתרים השנתית הממוצעת המתוכננת, כ 1300 היתרי בנייה . צריך לשנות דיסקט. צפיפות זה טוב מאוד, גובה זה מצויין, זה מאפשר לתת את כל השירותים בקרבת מקום כי יש מספיק אנשים שיצרכו אותם!! הערים הטובות בעולם צפופות פי 2 ו 3 מנתניה. ערים שאנחנו טסים לתייר בהן. הלוואי ונצליח".

אם היום אנחנו עומדים בכל בוקר בפקקים, מה יהיה בעשור הבא?

"ביצה ותרנגולת. אי אפשר לתת תשתית תחבורתית הולמת ל 200 אלף איש. זה יקר מדי. לכפול מזה יותר קל."

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים. בנתניה אחוז הדירות בנות ארבעה חדרים היה גבוה מהממוצע ועמד על 41 אחוזים, מה שאומר שעיקר הבנייה בעיר התרכזה בדירות בגודל הזה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות