fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעצרו את העיר אני רוצה לרדת

הם שמונה חברים בשנות ה-50 לחייהם, שפעם בארבע שנים יוצאים למסע רכיבה על סוסים מאילת ועד מטולה. בסוף החודש הם ייצאו למסע השלישי, וכבר עכשיו מספרים על ההכנות והלוגיסטיקה, שכוללת גם אוכל ייחודי לסוסים וויסקי משובח

לפני שמונה שנים, לכבוד יום הולדתו ה-50, יצא עופר מילנר מכפר ויתקין למסע רכיבה על סוסים מאילת ועד מטולה, יחד עם שישה חברים. מסע לא פשוט, של 26 ימי רכיבה רצופים, אחרי תכנון לוגיסטי מוקפד, דאגה לאוכל ומים לסוסים, לשהות ארוכה בטבע. ארבע שנים אחר כך, יצאה החבורה למסע זהה נוסף,ובפברואר הקרוב ייצאו עופר וחבריו למסע השלישי שבו יחגגו יום הולדת 60 לחברם דני גולד מבנימינה.

"אנחנו לא הראשונים שהמצאנו רכיבה לאורך מדינת ישראל. בשנת 1998 ארגן איתמר בר טל חוצה ישראל לכבוד יובל למדינה ואז יצאה הקבוצה ל-18 ימים. כמה מאיתנו השתתפו גם במסע הזה", מספר מילנר, הרוח החיה בחבורה. בסוף פברואר אמורים מילנר, ניר קפלינסקי מכפר ויתקין, עופר ירקוני משדה יצחק, זוהר אבטליון מכפר חוגלה, דני גולד מבנימינה, שלומי עידן מאלישמע, יוני רז מגן שורק וגיל בונים שמגיע באופן מיוחד מדרום אמריקה לצאת למסע השלישי של חוצה ישראל על סוסים. המסלול המדויק לגמרי לא חשוב להם, כי כפי שהם אומרים "יש לנו ארץ יפהפייה".

למרות שהתוואי טרם נקבע, הם מחליטים עקרונית אם ירכבו קרוב לגבול המצרי או לגבול הירדני: "השנה נתחיל לאורך הגבול המערבי וכשנגיע לעוטף עזה ניקח לכיוון ירושלים. השנה נחצה את ירושלים ונמשיך בציר אלון צפונה. נעשה את השביל הירוק של הגולן שהוא 120 ק"מ של שבילים מסומנים", אומר מילנר.

סוס במחיר של אופניים
המפגש בין החברים בקבוצה אינו לגמרי מקרי ויש ביניהם לא מעט מהמשותף, כפי שקל לנחש. "קבוצת רכיבת שטח על סוסים מאופיינת בגברים בגילאים 45- 60, עצמאים בעלי מקצועות חופשיים, בני ההתיישבות העובדת ובעלי רקע חקלאי כמובן", אומר מילנר.

ירון אדירי, בן כפר ויתקין שהשתתף במסעות הקודמים והחליט לא לצאת השנה למסע, מוסיף: "המטרה היא לרכב במקומות בהם סוסים יכולים לצעוד, כלומר דרכי עפר ושבילי עיזים. עושים את זה בפברואר כי אז בנגב לא חם אך עדיין ירוק, מזג האוויר אביבי ובמהלך כל הרכיבה השמש בגבנו. כדי שמסע כזה יצליח צריך אנשים שהם חברים, שאוהבים להיות ביחד, שאוהבים לטייל בארץ, שאוהבים סוסים ולרכב עליהם ושרוצים 'לברוח קצת מהבית' ולהיות ביחד".

הכתבה המורחבת תפורסם  מחר (שישי) ב"חדשות נתניה" 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות