fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תחרות הגלישה גרמה לחילול שבת המוני"

ד"ר שיטבון תקף את העירייה בעקבות התחרות שנערכה לפני כחודש, והציע כי כל אירוע בחסות העירייה יובא לאישור המליאה. ראש העירייה לא נשארה חייבת
ד"ר ישראל שיטבון (צילום: רותי ברמן)
ד"ר ישראל שיטבון (צילום: רותי ברמן)

 

סבב מוקדמות אליפות העולם בגלישה שנערך ביום שבת לפני כחודש בחוף נתניה היה נושא לוהט בישיבת מועצת העיר. חבר מועצת העיר, ד"ר ישראל שיטבון, תקף את העירייה על רמיסת השבת, כדבריו, ושינוי הססטוס קוו והציע שכל פעילות או אירוע בעיר בחסות העירייה, שעלולים להתנגש עם ערכי ישראל וההלכה, יובאו לדיון במועצת העיר.

"תחרות הגלישה בחסות ומימון של עיריית נתניה גרם לחילול שבת המוני בנוכחות ופעולתם של עובדי עירייה רבים וחברי מועצה. ארגון אירוע כזה לא הובא לדיון מוקדם בישיבת מועצה וגם לא לפני חברי הקואליציה", אמר שיטבון והוסיף לגבי חזונה של ראש העירייה להפוך לריביירה של ישראל: "כיוצא גלות צרפת, אני יודע איזה תועבות, איזה דברים קורים בריביירה הצרפתית. אם המטרה שלנו, החזון שלנו זה להפוך את נתניה לריביירה – תאמינו לי שזו לא עיר יהודית".

ד"ר ישראל שיטבון (צילום: רותי ברמן)
ד"ר ישראל שיטבון (צילום: רותי ברמן)

על כך ענתה לו ראש העירייה מרים פיירברג-איכר: "אז החזון שלנו להפוך את נתניה לבני ברק? נתניה היא עיר יהודית עם מספר בתי הכנסת הכי גדול, מספר המקוואות הכי גדול. עיר שרוב המסעדות שלה סגורות בשבת למרות שהיא עיר תיירות…".

בתשובה לבקשתו של שיטבון להביא כל נושא שיש בו חשש לחילול שבת לדיון במועצת העיר, אמרה ראש העירייה: "יש כללים שקובעים אילו נושאים צריכים לעלות לאישור במועצת העיר ואילו לא. מה שצריך לעלות במועצת העיר יעלה ומה שלא צריך לעלות במועצת העיר – לא יעלה".

חבר מועצת העיר אדיר בנימיני אמר: "הצעותיו של ד"ר שטבון מלמדות שהאתמול ממש לא נמצא מאחורינו וגם כי ארוכה הדרך למחר. לצערי, פעולותיו מטרתן להחזיר אותנו לאחור בזמן, תוך שהוא גורם נזק לנתניה כעיר תיירות. כפי שנאמר לו מפי מספר חברי מועצה _ 'נתניה לא תהיה בני ברק', רק שנראה כי קשה לו להשלים עם כך. פעולותיו ואמירותיו הקיצוניות רק גורמות לנזק לעיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות