fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוך 5 שנים: איינשטיין מושלם

כיום המחלף מאפשר כניסה לנתניה מכיוון צפון ויציאה מהעיר לכיוון דרום. השבוע בחרה נתיבי ישראל את החלופה שתאפשר גם כניסה מדרום ויציאה לצפון
מחלף אינשטיין (צילום: רן אליהו)
מחלף אינשטיין (צילום: רן אליהו)

שנה וחצי לאחר שנפתחה הכניסה הצפונית לנתניה דרך מחלף איינשטיין, בחרה חברת נתיבי ישראל את החלופה להשלמתו.

המחלף, שהקמתו בוצעה במשותף על ידי החברה לפיתוח נתניה וחברת נתיבי ישראל המטפלת בכבישים בין עירוניים נותן מענה לכ-70 אלף תושבים. כיום המחלף מאפשר כניסה לנתניה מכיוון צפון ויציאה מהעיר לכיוון דרום. עם השלמתו תתאפשר גם כניסה מדרום ויציאה לצפון בצורת לולאה.

אישור התוכנית להשלמת המחלף חייבה אישור של שלוש תוכניות בניין עיר משולבות ושינה את תוכנית המתאר הארצית לדרכים. בפגישה שהתקיימה השבוע בין נציגי נתיבי ישראל, מהנדס העיר נתניה וממלא מקום ראש העירייה, אלי דלל, הובאו בפני חברת נתיבי ישראל מספר חלופות. לאחר דיון מעמיק, נבחרה החלופה המאפשרת כניסה מדרום ויציאה לצפון בצורת לולאה – כאשר הכניסה לנתניה מדרום תיעשה מתחת לגשר.

מחלף אינשטיין (צילום: רן אליהו)
מחלף אינשטיין (צילום: רן אליהו)

דלל מסר כי משרד התחבורה יעביר בימים הקרובים הרשאה לביצוע התכנון, נתיבי ישראל תקדם את הפרויקט ואת קבלת התקצוב והצפי לביצוע והשלמת המחלף הוא חמש שנים. "השלמתו של מחלף איינשטיין למחלף מלא, תקל על התנועה במרכז העיר ועל מחלף נתניה ביציאה לכיוון תל אביב וחיפה", סיכם דלל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות