fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"רק מרים יכולה להציל את הקבוצה"

בימים אחרים ורחוקים, מכבי נתניה נחשב לאחד המועדונים היוקרתיים בכדורגל הישראלי. מאז עבר הרבה ידיים, ובשבת הקרובה יירד ככל הנראה באופן רשמי לליגה הלאומית, ובדרך מרחפת גם סכנת פירוק

 

בשבועות האחרונים ניהלו בכירים בעיריית ויו"ר נתניה דורון אוסידון מאבק אגו שהסתיים בסוף השבוע שעבר. אוסידון ערך מסיבת עיתונאים והודיע: "אני עוזב". במועדון ובעירייה לא הופתעו מהמהלך, ואילו אוסידון פתח סוף סוף את הפה ואמר את אשר על ליבו: "מרים פיירברג-איכר קראה לי לבוא לנהל את המועדון שסחב חובות של 13 מיליון שקלים", אמר אוסידון במסיבת העיתונאים, "ידעתי שזה יהיה תהליך ארוך וקשה שבסופו נחזיר את נתניה לימי תפארתה. לא היו מאמנים ולא שחקנים, הייתי צריך לבנות תשתית חדשה. עם הזמן התגלו עוד ועוד מחדלי עבר. נאלצתי לשלם את כל חובות המועדון רטרואקטיבית. גייסתי הלוואה שאיפשרה החתמת שחקנים, החתמתי את מי שהיה מאמן העונה שעברה, שלומי דורה, גייסתי כסף למחנה אימון וקיצצתי 20 אחוז משכר השחקנים ובמשרות מקורבים רבות. פעולות אלו השאירו המון אנשים לא מרוצים, אבל זה היה לטובת המועדון והכרחי לעתידו. גם גיליתי כמות עצומה של אוכלי חינם שפעלו לקידום האינטרסים שלהם, כאשר ניגשתי לתהליך של סילוק עשבים שוטים. היו אנשים שניסו לפגוע במועדון כדי לקדם את האינטרסים שלהם.

תם ונשלם. אוסידון עזב (צילום: שלומי גבאי ארכיון)
היה שלום. דורון אוסידון (צילום: שלומי גבאי)

"היום אני לא מתבייש להגיד: מכבי נתניה היא מועדון גדול שמוקף באנשים קטנים. ידעתי שברגע שאטפל באנשים שפוגעים בקבוצה ואפגע להם בתוכניות, זה יגרור ביקורת, וכך היה. היו מטרות לפגוע בי ובתהליך ההבראה של המועדון. קיבלתי איומים על חיי. זה היה תהליך קשה אבל האמנתי בדרך שלנו".

אוסידון גם נקב ספציפית מדוע החליט לעזוב: "האוהדים נפלאים, על אף ששנים לא ראו תואר, הם תמיד תמכו בקבוצה. יחד עם זאת, אותו קומץ אלים חצה קווים אדומים. מלבד איומים על חיי וחיי משפחתי, הם פגעו במשפחתי המורחבת ופרנסתה, כולל איומים על אחי ואשתו ההרה. אני פונה לראשי הקבוצות והמינהלת – האלימות בספורט הישראלי ובכדורגל תגדע את הענף שכולנו אוהבים. מי ששותק אל מול התופעה הבזויה הזו, נותן לה לגיטימציה. חייבים להשמיע קול שפוי והגיוני ולעשות לתופעה סוף. צריך לשלב את אוכפי החוק כדי לטפל בתופעה בהקדם".

על התקופה שלו במועדון אמר: "עברתי שנה קשה ומורכבת, אבל אני לא מצטער שהגעתי. ימים יגידו מה עשיתי כאן. בתוך כל הבלגן ומתוך המסרים שקיבלתי, יש שאומרים שאני הייתי הבעיה. אני מוכן להקריב את כל מה שעשיתי בשביל להוכיח שזה לא נכון. אני מאוכזב מהמון דברים שקרו בדרך. מי שהקיף את ראש העיר, ואי אפשר לקרוא להם אוהדים, עשו מספיק בלאגן מסביבה… אם אני הבעיה, אז אני אזוז הצידה ואתן להם לנהל.

 הקומץ עבר את הקו האדום. הקהל של נתניה (צילום: שלומי גבאי)

הקומץ עבר את הקו האדום. הקהל של נתניה (צילום: שלומי גבאי)

בסיום מסיבת העיתונאים פנו גורמים בעיריית נתניה לקובי בלדב וגיל לב וביקשו מהם לחזור ולקחת את השליטה בקבוצה. השניים סירבו. גם המאמן מנחם קורצקי יממה לאחר הפרישה של אוסידון, הודיע על התפטרותו. השחקנים ניסו לדבר על ליבו, ונראה היה כי הוא מצליחים, אך בסופו של דבר נפל דבר. במכתב ששלח למרים פיירברג-איכר קורצקי: "לפני חודשיים מוניתי למאמן מכבי נתניה על ידי דורון אוסידון. מאז שהגעתי מצאתי מועדון במשבר קשה שנוהל וכוון על ידי אנשים שהתמקדו בניהול מכוער נגד בכירים במועדון, מאבק שהשפיע קשות על היכולת המקצועית של השחקנים. לצערי, האווירה שנוצרה סביב הקבוצה לא תמכה ביכולת שלי לניהולו המקצועי של המועדון. בנסיבות שנוצרו, בגללן החזיר דורון את השליטה לקבוצה לידי העירייה ובגלל תנאי אי הוודאות מחד ומהרצון לאפשר לכם להביא את איש האמון שלכם לאימון הקבוצה מאידך, אני מתפטר באופן מיידי. אני מאחל לכם בהצלחה רבה בניהולו של מועדון מפואר זה".

שובו של רועי דניאל

ההמשך לא אופטימי במיוחד. לצערם של אנשי מכבי נתניה, ההווה נראה לא פחות עצוב מהעבר. נכון לכתיבת שורות אלה (רביעי) לא ברור כיצד הקבוצה תתנהל עד סיום העונה. ביום שלישי נערכה פגישה דרמטית במשרדו של מנכ"ל העירייה אבי בן חמו, בהשתתפות מספר גורמים מרכזיים שקשורים לקבוצה, אבל לא הושגה פריצת דרך. בין המשתתפים היו בעלי הקבוצה בעבר, קובי בלדב ועו"ד גיל לב, מנכ"ל הקבוצה בעונה שעברה, עו"ד רועי דניאל, אנשי עסקים מקומיים, וניר חפץ שמשמש יועצה של ראש העירייה. ביום הפגישה עידכן חפץ את הנוכחים כי בתוך 48 שעות עליהם לגייס 2 מיליון שקלים, ולא – נתניה צפויה ללכת לפירוק ולפתוח את העונה הבאה במינוס 9 נקודות. אם הכסף יגויס, משתתפי הפגישה יקבלו 100 ימים כדי לנסות ולהבריא את המועדון.

גורם בעיריית נתניה אמר לאחר הפגישה: "ראש העירייה שיודעת כי מכבי נתניה היא הדגל של הספורט המקומי ולא תיתן לקבוצה להגיע לפירוק".

גם לשחקנים יש הרבה מה לומר והם אמרו. בשלב ראשון הודיעו כי אם לא יקבלו את משכורת פברואר עד סוף השבוע יפתחו בשביתה. כל השחקנים קיבלו מכתבים, לפיהם תוך יומיים הם כבר לא יהיו מבוטחים, מה שאומר כי אם ייפצעו באימון לא יקבלו כספי ביטוח. מבחינת העירייה, הפתרון היחיד שיאפשר את תשלום המשכורות לשחקנים הוא פריסת החוב, שעומד על מיליון שקלים לתקופה ארוכה והעברת 700 אלף שקלים מתקציב התמיכות. הסכום יאפשר לשלם לעובדי המועדון את משכורת פברואר ואת החובות לספקים לפני שהצ'קים יחזרו וחשבון הבנק של הקבוצה יעוקל.

נקודת אור היא 1.2 מיליון שקלים שהמועדון צפוי לקבל כהחזרי מס בעוד מספר שבועות. הסכום יאפשר לשלם גם שכר חודש מרס, בתקווה שבאמצעות תמיכת הטוטו, הלוואות וגיוס כספים מאנשי עסקים ניתן יהיה לסיים את העונה ללא חובות לאנשי מינהלה, שחקנים, ספקים ואנשי מחלקת הנוער. "הכדור בידיים של מרים פיירברג-איכר, רק היא יכולה להציל את הקבוצה. אם היא תגיש בקשה למועצת העיר לפרוס את החוב ולהעביר את תקציב התמיכות כמתוכנן, נוכל לשלם את המשכורות", אמרו בנתניה.

חוזר לתפקיד המנכ"ל. דניאל (צילום: רותי ברמן)
חוזר לתפקיד המנכ"ל. דניאל (צילום: רותי ברמן)

עידן ניר חפץ

במקביל לגיוסי כספים לתשלום משכורות וחובות, בעיריית נתניה ממשיכים לחפש את הדמות שתיקח על עצמה את ניהול הקבוצה. פיירברג מעוניינת כי ניר חפץ ייענה לבקשתה לאגד סביבו קבוצת ניהול בראשותו של רועי דניאל. חפץ ודינאל שוחחו ובימים הקרובים צפויים להיפגש. אם חפץ, עורך הספורט של ידיעות אחרונות לשעבר ואחד האנשים החזקים בליכוד, ייכנס לתמונה הוא מתכוון לעבוד ללא תמורה עד שיימצא רוכש.

בינתיים אוסידון עדיין מחזיק בזכויות הניהול של הצהובים, ובעירייה ביקשו מעו"ד גיל לב כי יפנה במכתב רשמי לוועדה להעברת זכויות לצורך הסדרת העניין. אוסידון מנסה לסייע בזירוז התהליך והעביר שני מכתבים בנושא – אחד לפיירברג-איכר בו ציין כי קיבל את בקשתה לעזוב, והשני למינהלת הליגה בו הודיע כי הוא מעביר את זכויות הניהול באופן מיידי.

ובין מכשול אחד לשני, צריך גם לשחק כדורגל. בשבת הקרובה תתייצב נתניה למשחק מול קרית שמונה. אם תפסיד – תרד רשמית לליגה הלאומית.  לראשונה זה עשור, הקבוצה תצא למשחק ביום המשחק ולא תלון בצפון בלילה שלפני. על הקווים יעמוד עומר פרץ שלא מן הנמנע יישאר בתפקיד בעונה הבאה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות