fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רימקס זכתה בתביעה מול לקוח שהפר את סעיף הבלעדיות

בעל הנכס חתם הסכם מכר עם מתווך אחר שבועיים לאחר תום תקופת הבלעדיות עם רימקס כחול לבן בנתניה. בית המשפט חייב אותו לשלם את מלא דמי התיווך
עו"ד רונן קצף
עו"ד רונן קצף (צילום: פרטי)

בית משפט השלום בנתניה  הכריע בשאלה מה דין עסקת מקרקעין אשר המו"מ לגביה החל בתקופת ה"בלעדיות" והמשכו הביאה לכך שהחוזה בין המוכר לקונה נחתם לאחר תום תקופת ה"בלעדיות".

עו"ד רונן קצף
עו"ד רונן קצף (צילום: פרטי)

תיווך רימקס כחול לבן בנתניה תבע לקוח שיוצג בבלעדיות במשרד התיווך לרכישת נכס משכונת עיר ימים.  הלקוח רצה למכור את ביתו וחתם הסכם בלעדיות עם החברה שהציגו את הנכס למספר רוכשים פוטנציאלים. באחת הפגישות הופתעו לשמוע כי אותו הנכס כבר הוצג על ידי מתווך אחר לקונים והוא נמצא במשא ומתן על ידי מתווך אחר.  מתברר כי בעל הנכס חתם עם המתווך על הסכם מכר שבועיים לאחר תום תקופת הבלעדיות מרימקס.

בתביעה שהגישו לבית המשפט בנתניה טענו רימקס באמצעות עו"ד רונן קצף ממשרד עו"ד מ. פירון ושות', כי הקשר בין הנתבע לקונה נוצר בזמן תקופת ה"בלעדיות", והם זכאים למלוא דמי התיווך בעסקה זו. להגנתו טען הנתבע כי הקשר בינו לבין הקונה נוצר עוד קודם לתקופת ה"בלעדיות", עקב היכרות אישית קודמת ביניהם, וכי גם המו"מ ביניהם החל עוד זמן רב לפני שהוענקה ה"בלעדיות" לתובעים. כמו כן טען הנתבע כי העובדה שהעסקה נכרתה לאחר תום תקופת ה"בלעדיות", שוללת את זכותם של המתווכים לקבלת דמי תיווך בעילה של "בלעדיות".

בית המשפט  קיבל את טענות התובעים וקבע כי לא הוכחה כל היכרות מוקדמת בין הנתבע לקונה כמו כן עלה מחומר הראיות כי המשא ומתן עם הקונה החל בתקופת ה"בלעדיות", וממילא, עצם העובדה שאותו קונה הגיע לנכס באמצעות מתווך אחר, שוללת את האפשרות שהקשר בין הצדדים נוצר על רקע היכרות קודמת.

שופטת בית המשפט שלום נתניה סמדר קולנדר אברמוביץ' קבעה כי הנתבע הפר את הסכם התיווך בכך ששיתף פעולה עם מתווך אחר ואפשר לו להציג את הנכס בפני קונים פוטנציאליים ולמתווך בפועל במו"מ שהחל לאחר מכן, ובכך שלא הודיע לתובעים- המתווכים ה"בלעדיים"  על תחילתו של המשא ומתן ולא אפשר להם למלא את תפקידם ולהביא את העסקה לידי גמר מוצלח.

בית המשפט חייב את הנתבע לשלם לתובעים את מלוא דמי התיווך המוסכמים, ובנוסף על כך חייבו לפצותם בגין ההוצאות המשפט.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות