fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשת מועצת עמק חפר: ניפוח הוצאות הוביל לתקציב שבסיסו גרעוני

במכתב שהעבירה לתושבים מסבירה שאול שהמצב הכספי של המועצה שהשאיר רני אידן דורש לפעול על מנת לייצבה ולהביא לתנופה מחודשת
גלית שאול ורני אידן בחילופי שלטון. צילום ג'רר

 

מליאת המועצה עמק חפר החליטה לקדם תכנית התייעלות והבראה נרחבת, המיועדת לטפל בצורה מעמיקה ויסודית במצבה הכספי של המועצה. ביחד עם צוות של בכירי המועצה ובהובלת רואה חשבון חיצוני, המתמחה ברשויות מקומיות, נערכה בדיקה מעמיקה בה התברר כי מדי שנה במועצה הקודמת  בראשות רני אידן התבצעה חריגה בתקציב והגרעון התפעולי הלך וגדל. על מנת לכסות על הגירעון, העבירה הנהלת המועצה הקודמת מיליוני שקלים מקרן הפיתוח של המועצה לטובת התפקוד השוטף. לאחר מספר שנים בהן בוצעו העברות – קרן הפיתוח למעשה התרוקנה. במקביל, ניפוח ההוצאות הוביל לתקציב שבבסיסו הוא גרעוני.

לדברי ראשת המועצה ד"ר גלית שאול במכתב שהעבירה לתושבים מצב זה דורש מהמועצה החדשה לפעול על מנת לייצב את כלכלת המועצה: "עם כניסתי לתפקיד פעלתי על מנת לבחון את המצב הכספי של המועצה כדי לקדם את חזון המועצה החדשה ויעדיה.  וחשוב לא פחות – לפעול יחד על מנת להביא לתנופה מחודשת לטובת כלל התושבים. ברור שנדרש מאיתנו לפעול בנחישות, באחריות וברגישות על מנת לייצב את כלכלת המועצה".

לדברי שאול ארבעה עקרונות יסוד להם מובילים את המועצה הנוכחית: אסור שהתנהלות העבר תפגע היום בתושבי עמק חפר. המועצה תדאג, "ככל הניתן, עד לייצוב המערכת הכלכלית, להמשיך ולהעניק שירותים קיימים ולשדרוג איכות החיים של תושביה".

העקרון השני של המועצה הוא לקיים את כל ההתחייבויות השלטוניות "למרות הקושי הגדול, חשוב לשמור על הרציפות השלטונית ולכן כל ההתחייבויות הרבות שניתנו לביצוע פרויקטים שונים ברחבי העמק יקוימו ע"י המועצה"

העקרון השלישי הוא להוביל תוכנית ייצוב וצמיחה "לאור הנסיבות, לא תהיה ברירה אלא לפעול בדרך של תוכנית הבראה כוללת למועצה. בד בבד נפעל ללא לאות על מנת להוביל יוזמות יצירתיות וחדשניות שיובילו לתנופה וצמיחה שהמועצה כל כך זקוקה לה".

המועצה תפעל בשקיפות ושיתוף הציבור "המבטיחים לכולנו שהדברים ינוהלו בצורה מיטבית. המועצה לא שייכת לבעלי התפקידים – אלא לכלל התושבים"

ד"ר גלית שאול: "החלטת מליאת המועצה לאשר קידום תוכנית התייעלות והבראה הינה שלב ראשון וחשוב בדרך לשינוי פני הדברים ויצירת עתיד בטוח יותר לכולנו. יחד, ובצורה שקופה נמשיך לפעול על מנת להביא לשגשוג ופריחה בעמק שכולנו כל כך אוהבים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות