fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשונה לעזור

"הייתי מהילדים שתמיד הסתובבו עם ערכת עזרה ראשונה של טיולים", אומרת רב"ט רותם עינב מכפר מונש שהגשימה חלום כשסיימה לאחרונה קורס פראמדיקים בצה"ל. החלום הבא: לימודי רפואה
"ללא הקשר עם האנשים הכל לא שווה". רותם עינב (צילום: דו"צ)
"ללא הקשר עם האנשים הכל לא שווה". רותם עינב (צילום: דו"צ)

 

לאחר כשנה וחודשיים של הכשרה אינטנסיבית, הסתיים לאחרונה קורס הפראמדיקים הצבאי מספר 27 של חיל הרפואה. בין 40 המסיימים גם רב"ט רותם עינב, תושבת כפר מונאש.

קורס פראמדיק צבאי נחשב לאחד הקורסים היוקרתיים בחיל הרפואה ובצה"ל בכלל ומסמל בין היתר את החיבור שבין הרפואה הצבאית ללוחמה ולמבצעיות בצה"ל. הפראמדיקים משובצים ביחידות הרפואה הקדמיות, בגדודים הלוחמים, בבסיסי האימונים וביחידות הטיפול הנמרץ של חיל הרפואה.

"ללא הקשר עם האנשים הכל לא שווה". רותם עינב (צילום: דו"צ)
"ללא הקשר עם האנשים הכל לא שווה". רותם עינב (צילום: דו"צ)

בסיום הקורס שובצה עינב, בת 20, המשרתת שנה וחודשיים, לגדוד 82 של חטיבה 7 של חיל השריון. "מאוד רציתי להגיע לשם, התפקיד משלב בין לוחמה לבין הצלת חיים, אני גם חלק מגדוד וגם דואגת לשמירה על החיים. מאז ומעולם הייתה לי אהבה לרפואה ולטיפול. הייתי מהילדים שתמיד הסתובבו עם ערכת עזרה ראשונה של טיולים. מגיל קטן היה לי חשוב להיות זאת שמחזיקה למישהו את היד. אחרי התיכון ברמות חפר, עשיתי שנת שירות בחברה להגנת הטבע. שם כמדריכת טיולים, כשהייתי רואה ילד שקיבל מכה או נפצע, תמיד נמשכתי לעזור. כאשר קיבלתי במנילה את האפשרות להיות פראמדיקית מאוד שמחתי. לא ממש ידעתי מה זה בדיוק, רק ידעתי שזה קשור לרפואה. עשיתי את המיונים ופתאום זה הפך להיות הדבר הכי חשוב לי בעולם. משהו שלא הכרתי הפך להיות החלום הכי גדול שלי".

הכתבה המלאה, מחר, שישי, ב"חדשות נתניה" ובמהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות