fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קובי לחמיש רומן בין עדשה וג'לאטו בנתניה

לוותיקים, מוכר קובי לחמיש כאיש שנולד עם המצלמה ביד. ליזמים, הוא מוכר יחד עם אחיו, דוד, כבעלים לשלושה סניפים מצליחים של גלידה אמיליה בעיר.
מאה טעמים של גלידה איטלקית. לחמיש

קובי לחמיש, בן 43, נשוי ואב לשלושה, נולד עם מצלמה ביד. מאז 1996, אז יצא לחיים העצמאיים שלו הוא מצלם. זה החל כתחביב בצבא שם ביקשו ממנו חבריו לצלם אותם, הוא התאהב בקסמים שבצילום, למד לבד, צילם בשטח, ניסה להפיק דברים מיוחדים ותמיד עצמאי.

23 שנים שהוא מצלם באירועים משפחתיים בארץ ובחו"ל, עושה צילומי סטודיו, בוקים – תיקים לדוגמניות ומעסיק צוות מקצועי שהולך איתו לאורך השנים לכל מקום.

צלם ארועים ברמח אבריו. קובי לחמיש

 

לפני תשע שנים לחמיש עשה תפנית בחיים שלו, ומתוך החלטה לדאוג לעתידו, הפך ליזם. אז הוא השקיע בגלידה ופתח ביחד עם אחיו, דוד, את הגלידרייה "אמיליה" בטיילת איילנד וזה היה העסק הראשון שנפתח שם. לפני שנה פתח "אמיליה" נוספת במלון היוקרתי ווסט לגון ואת "אמיליה" בזכיינות במתחם הסוהו באזור התעשייה פולג.

הרומן שלו עם גלידה התחיל לפני תשע שנים כשנסע ביחד עם אחיו לאיטליה. "הבנתי שחסרה בעיר תיירות כמו נתניה גלידרייה אמיתית, במיקום נעים ושקט, שבו אפשר לשבת וליהנות מגלידה טובה מבלי לסבול מרעשי רקע של מרכז עירוני סואן".

גלידה אמיתית מייצרים באיטליה. והמקצוענים נוסעים לשם ללמוד להכין ג'לאטו. כך גם עשו האחים קובי ודוד לחמיש. בהגדרה גלידרייה היא מקום שבו מייצרים בכל יום גלידה טרייה. בנתניה, לדבריהם, זה היה חסר באותם ימים.

אחיו של קובי, דודי לחמיש, הוא הגלסייר שזה שף של גלידה. הוא למד והשתלם במפעלי הגלידה בפירנצה ובמילאנו, משם מביאים האחים את חומרי הגלם – כולם טבעיים.

היצע הגלידה מבלבל ועוד יותר המראה המגרה. לפני שבוחרים גלידה מומלץ לטעום אותה וזה מקובל בכל הגלידריות.

ג'לאטו מאיטליה. קובי בכניסה לווסט לגון צילום אודי נווה

אני עומדת מול הויטרינה של הגלידרייה בווסט לגון ומבולבלת לגמרי מההיצע. אני לא בטוחה אם לקחת קרמשניט או קוקי מן מרנג עם שוקולד. הררי הגלידות כבר גרמו לי לרייר. קובי מציע לי וופל בלגי וגלידות לפי בחירתי.

"משניבנו בתי המלון בדרום העיר הבנתי שטיילת איילנד תהיה טיילת תיירותית וזה המקום המתאים להקים גלידרייה. לדעתי גלידרייה צריכה להיות במקומות רגועים ושקטים כי לאכול גלידה זה בילוי לשמו. ואכן, אמיליה באיילנד תפסה את הציבור הנתנייתי והפכה למבוקשת וייחודית. "בחורף הייתה לנו בעיה להושיב אנשים ונדרש להתאימה למזג האוויר ולסגור את המתחם. וכך קרה. קברניטי המתחם דאגו לנו לסגירת חורף רחבה וכיום הלקוחות יכולים גם בחורף להגיע וליהנות מגלידה. כשהקימו את פרויקט ווסט לגון הבנו שזהו מקום עם פוטנציאל ישיבה גדול, נוח, עם תיירים וישראלים שמגיעים לבלות במלון יוקרתי, זוגות אחרי חתונתם וחיילים מבית פלדמן וגולדמינץ שמבינים מה זו גלידה איטלקית. פתחנו בווסט לגון מקום שנותן מענה לכמות לקוחות גדולה עם מבחר טעמים ומטבח פתוח, כך שהלקוחות יכולים לצפות ברקיחת הגלידה שזו חוויה בפני עצמה.

"לפני שנה פתחנו בסוהו בזכיינות עם יניב דניאל סניף בוטיק שיש בו את כל הטעמים והיוגורטים. הסניף מעוצב במיתוג חדש כמו בווסט לגון. הבנו שהסוהו הופך להיות מרכז האוכל והעיצוב של אזור התעשייה פולג והחלטנו שאנחנו נהיה הקינוח הכי שווה במתחם. סיבה נוספת שפתחנו שם הייתה בקשתם של תושבי פולג ועיר ימים להנגיש להם את הגלידרייה קרוב לבית".

קרמשניט או קוקי מן מרנג

עם הזמן הבינו קובי ודוד לחמיש כי הביקוש לזכיינות בגלידריות גדל. הם פתחו את האקדמיה לגלידה שם הם מלמדים איך מייצרים גלידה. "בסדנאות שלנו אנחנו מלמדים יזמים צעירים שרוצים לפתוח גלידריות איך רוקחים גלידה, איך מגישים אותה, מקשטים אותה ואיך מציגים אותה בויטרינה. אנחנו נותנים להם ליווי מקצועי ומכינים אותם להתארגנות ותפעול כאשר אנחנו מספקים להם את חומרי הגלם האיכותיים. לאחרונה אף הכשרנו גלידרייה כשרה בווינה ויש עוד יזמים  שאנחנו מכשירים אותם עכשיו בארץ ובחו"ל".

אתה מתכוון להמשיך ולהתרחב?

"אנחנו רשת נתנייתית, כאן צמחנו וגדלנו וכאן הכוח שלנו. הלקוחות הקבועים שלנו הם בעיר והם הכוח הכי גדול וההשראה הכי גדולה שלנו. תמיד נטפח את סניפי הבית שלנו. אנחנו כן נתרחב דרך לקוחות צעירים שפונים ליזמות. אנחנו מכניסים אותם למטבח ומרגע זה הם מתאהבים ברקיחת הטעמים. בסופו של התהליך יש באפשרותם לצאת איתנו לאיטליה, למפעלים, לסדנאות שאנחנו עוברים שם פעמיים בשנה".

מה איטלקי בגלידה שלכם?

"הכל כאן איטלקי. חומרי הגלם בכל הטעמים ובכל המרקמים מגיעים ישירות מהמפעלים באיטליה והם איכותיים ביותר. אנחנו מייצרים גם מספר טעמים המיוחדים לארץ כמו מלבי, קוקי מן שוקולד שקדים וקרמל. מדי פעם בהתאם לעונות השנה אנחנו מחליפים טעמים. בקיץ למשל יש סורבה פירותיים כמו מישמש, אפרסק, תות שדה, אננס, מנגו ולימון-נענע. ביום העצמאות ייצרנו גלידה בצורת דגל המדינה וחילקנו אותה לחיילים מבית פלדמן הסמוך. ולקראת שבועות ובאווירת החג יצרנו גלידת עוגת גבינה פירורים, גלידת גבינת מסקרפונה ועוד. בסניף של מלון ווסט לגון מוצגים  100 סוגי גלידה. הגלידה שלנו היא כשרה ואת השמנת לגלידות והחלב ליוגורט אנחנו קונים בארץ".

אמילייה הראשונה באיילנד. צילום לחמיש

מה מקור השם אמיליה?

"אמיליה היא האמא שלנו. חפשנו שם מיוחד עם משמעות עבורנו וכמובן שאמא היא האישה המיוחדת והאהובה שלנו, שתמיד הייתה המנוע והכוח והמזל שלנו. לכן החלטנו שהגלידרייה תקרא על שמה".

מה אתה מציע לשומרי המשקל?

"יש מבחר טעמי גלידה ללא סוכר וללא שומן. דיאט יוגורט תות וניל שוקולד, פיסטוק אגוזים. יש להם ערך תזונתי של 60 קלוריות ל-100 גרם. בנוסף, יש מקפא יוגורט. למרות שהוא חמצמץ יש לו טעם של גלידה. גם מקפא היוגורט 1.6 אחוז שומן, יוצא ממכונת הגלידה במרקם עדין ומגרה. למקפא היוגורט מוסיפים סוגים שונים של שוקולד, אגוזים וגרנולה, מבחר פירות העונה וגם ריבות תוצרת בית".

איזה גלידה אתה אוהב?

"גלידת רפאלו קוקוס שוקולד ואגוזים".

מה הגלידה הכי מבוקשת?

"ונילה מסורתית, שוקולד, קוקי מן, נוטלה נשיקות ושוקולד שקדים בקרמל".

מה הצרפתים אוהבים?

"גלידת פיסטוק עם קצפת".

איזה ילדים אוהבים?

"גלידה בטעם של מסטיק, גלידת דרדסים כחולה וגלידת מרשמלו".

על מה תמליץ כמנת הדגל?

"ואפל בלגי מושחת עם שלושה טעמי גלידות נבחרים, מבחר תוספות, שפע פירות העונה והרבה קצפת. מחירה 70 שקלים והיא מתאימה למשפחה שלמה".

מה אתה מתכוון לחדש לנו?

"בחורף הקרוב נצא עם שרות משלוחים של גלידה עד הבית משלושת הסניפים שלנו בנתניה. השנה נגיע לתערוכת הגלידה השנתית באיטליה ונביא לקהל שלנו טעמי גלידה חדשים ישירות מהאיטלקים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות