fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צדק חלוקתי בארנונה? רק אחרי הבחירות

גם השנה, לא יעשה שינוי בחישוב תשלומי הארנונה בנתניה, למרות המלצות "ועדת ביין" שהוגשו בשנת 2010 והציעו רפורמה: תעריפי הארנונה יוזלו במרכז העיר וב-12 שכונות, ויתייקרו בשש שכונות עיקריות. חבר המועצה הרצל קרן: "אלפי בתי אב ימשיכו לשלם ארנונה גבוהה ולא מוצדקת"
קרית השרון
על פי המלצות הועדה, הארנונה תעלה בקרית השרון (צילום: רותי ברמן)

"אנחנו נשקול לפנות לבית משפט המוסמך, על מנת שיחייב את ראש העירייה לקיים דיון רציני וממצה בהמלצות הועדה שעסקה בשינוי בחישובי הארנונה על ידי מוסדות העירייה המוסמכים לכך". כך אמר חבר מועצת העיר בנתניה הרצל קרן, לאחר שבמועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר עולה כי גם השנה לא יעשה שינוי בחישובי הארנונה. בתשובתה אמרה ראש העירייה מרים פיירברג  כי הדיון בהמלצות הועדה המקצועית 'ועדת ביין', שעשתה צדק חלוקתי חדש בעיר בעניין הארנונה ידחה עד לאחר הבחירות לראשות העירייה.

קרית השרון
על פי המלצות הועדה, הארנונה תתייקר בקרית השרון (צילום: רותי ברמן)

הועדה הציעה, שתעריפי הארנונה יוזלו במרכז העיר וב- 12 שכונות אך יתייקרו בשש שכונות אחרות. הרצל קרן: "ההמלצות בנושא הארנונה, שראש העירייה מסרבת לאמץ, עשו צדק חלוקתי וחלוקה שוויונית של נטל מס הארנונה בעיר נתניה לאחר שנים רבות של חלוקה לא צודקת של הנטל".

הרצל קרן העלה את הנושא פעם נוספת על סדר היום הציבורי וזאת לנוכח העובדה שהמלצות הועדה המקצועית בראשותו של השופט דן ביין שבחנה במשך שלוש שנים את כל סוגיית הארנונה בעיר נתניה הונחו על שולחנה של ראש העירייה כבר למעלה משנתיים ימים: "למרות זאת מסרבת ראש העירייה לאמץ את ההמלצות ואף מסרבת לקיים דיון רציני ומקצועי בהמלצות במועצת העיר או בוועדת הכספים שלה.

 "מועצת העיר החליטה כי הועדה שתעסוק בנושא המיסים תהיה ועדה מקצועית, ללא מעורבות חברי המועצה, כדי שבדיקת הנושא תהיה נטולת אג'נדות אישיות. כשהתקבלה המלצת הועדה המקצועית הוחלט להקים ועדה של חברי מועצת העיר, שתבחן לעומק את הצעות הועדה ומשמעויותיהן"

עמדת ראש העירייה, בתשובת העירייה לשאילתא של קרן היא שאין להעלות את המיסים באזורים שבהם המליצה הועדה להעלות תעריפים, אלא בתהליך הדרגתי של מספר שנים. כאשר תתבצע הפחתה באותם אזורים בהם הועדה ממליצה להפחית.

במהלך שנות עבודתה, שכרה הועדה מומחים שונים, שהגישו חוות דעת מקצועיות שונות לוועדה ועלותה לעירייה עמדה על ליותר מ-400  אלף שקלים. בחודש אוגוסט 2010 הגישה הועדה בראשות השופט בדימוס הפרופ' ביין את המלצותיה לעיריית נתניה, בעניין הרפורמה הנדרשת והצדק החלוקתי הנדרש בהטלת המיסים על פי צו המיסים של עיריית נתניה ביחס למגזר המגורים בעיר נתניה ובה המלצה לבצע שינויים בתעריפי הארנונה ובאזורי השומה במגזר המגורים בעיר נתניה.

קרן: "החלטת ראש העירייה שלא לדון בהמלצות עד לאחר הבחירות לעירייה שהתקיימו בסוף שנת 2013 משמעותה שאין כל סיכוי לאמץ את ההמלצות לפני שנת 2015, וכתוצאה מכך יאלצו אלפי בתי אב להמשיך ולשלם ארנונה גבוהה ולא מוצדקת לעירייה עוד שנתיים- שלוש".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות