fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיירברג סוגרת את אגף הקליטה ואולפן עולים

לא "עיר עולים" מרים פיירברג (צילום: רותי ברמן)
לא "עיר עולים" מרים פיירברג (צילום: רותי ברמן)
לא "עיר עולים" מרים פיירברג (צילום: רותי ברמן)
לא "עיר עולים" מרים פיירברג (צילום: רותי ברמן)

מיד לאחר שנודע לה בתחילת השבוע שמשרד האוצר החליט לא להכיר בנתניה כ"עיר עולים", העבירה ראש העירייה מכתב לראש הממשלה, שר האוצר, שר הפנים ושרת הקליטה בו היא מודיעה כי היא עומדת לסגור את אגף הקליטה העירוני בתחילת החודש הבא ולפטר 58 עובדים: "כפי שציינתי לצערי החל מתאריך 1.7.2016 תפסיק העיריה את פעילות האולפן העירוני ופעילות מנהלת הקליטה העירונית".

מעל עשר שנים מקדמת עיריית נתניה מול משרדי הממשלה את הדרישה להכיר בה כעיר עולים ובדצמבר 2014 הוגש בג"צ בנושא. ההגדרה כעיר עולים תאפשר לעירייה לגבות 100 אחוזים ארנונה ממשרדי ממשלה ומוסדות המדינה שבתחומה ובכך לממן את הפעילות בתחום קליטת העלייה הגדולה שעדיין מגיעה לנתניה גם בימים אלו.

חבר מועצת העיר בוריס צירולניק חבר המפלגה "ישראל ביתנו" ששרת הקליטה החדשה נמנית על מפלגה זאת אומר: "אני מסכים עם ראש העיריה שצריך להלחם על התקציבים לעולים, אני לא מבין מדוע ראש העירייה שהעניקה לשר האוצר אזרחות כבוד לא הצליחה לשכנע אותו לפעול למען נתניה וכפי שידוע דלתו של ראש הממשלה פתוחה בפניה. המשמעות של סגירת האולפן ואגף הקליטה הוא פיטוריהם של 58 עובדים העוסקים בפרוייקטים עם עולים מצרפת רוסיה ואתיופיה. משמעות הפיטורים היא להשאיר 58 משפחות בלי הכנסה".

השבוע נשלחו ל-58 עובדים מכתבים בהם הם מזומנים לשימוע לפני פיטורין. פשטר פרדריך פרוייקטור לעולים מצרפת קיבל מכתב כזה מהאגף למשאבי אנוש בעירייה: בהמשך לשיחתך עם ג'ורג דובין מנהל אגף הקליטה הריני להודיעך כי העמותה לחינוך בלתי פורמלי שוקלת לסיים את העסקתך  בתאריך 30.6.2016 עקב שינויים ארגוניים". עוד נכתב כי הודעה זו מהווה שימוע בכתב לפני סיום העסקה".

בוריס צירולניק (צלום: רותי ברמן)
בוריס צירולניק (צלום: רותי ברמן)

פרדו (פרדריך) מועסק 10 שנים באגף הקליטה: "יש לי משפחה לפרנס ואני לא יכול לשחק עם המשכורת. ראש העירייה לא יכולה לנהוג כך בלי לפרט את הסיבה לפיטורין. אנחנו לא מוכנים להיות שבויים ולא חיילים להשגת מטרותיה של העירייה. אנחנו עובדים נאמנים שעובדים סביב השעון. הטענה של ראש העירייה אינה נכונה מאחר ונודע לנו כי בתקציב הבא נתניה נכנסת להגדרה של עיר קולטת עליה והצעת חוק בעניין נמצאת על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה".

מעיריית נתניה נמסר כי לא ידוע בעירייה על החלטה להכריז על כל הערים בארץ כקולטות עליה. "כל נושא ערי העולים עדיין נמצא בבירור בבג"צ, ואין הכרעה משפטית בעניין".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות