fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצמאיות ברשת

הן מרוויחות כסף גם כשהן מבשלות, מנקות את הבית ואפילו ישנות. ענת עקביה ואורלי פיטל, מעצבת תכשיטים וקרמיקאית, הן נשות הקריירה החדשות: גם מחזיקות חנויות וירטואליות וגם ומתפקדות כאמהות במשרה מלאה
אורלי פיטל (צילום: איל גלר)
אורלי פיטל (צילום: איל גלר)

לפני שבועיים יצאו ענת עקביה ואורלי פיטל מהמרחב הווירטואלי ומכרו את היצירות שלהן באירוע בתים פתוחים בתל מונד ובכפר נטר. ענת היא תכשיטנית ואורלי קרמיקאית, וכשהן קמות בבוקר הן אינן הולכות לפתוח את דלת החנות שלהן, הן לא מסדרות מדפים ולא עומדות מאחורי דוכן מכירות. הן גם לא צריכות לדבר עם הלקוח ולשכנע אותו שהמוצרים שלהם יפים ומתאימים לו. לענת ואורלי יש חנות וירטואלית באתר ETSY שדרכו הן מוכרות לכל העולם.

עקביה, 39, נשואה ואמא לשלושה, היא כלכלנית בעלת תואר שני במינהל עסקים, עבדה 12 שנים כשכירה בתפקידים ניהוליים בבנק לאומי. לאחר שנולדה בתה הקטנה החליטה לעזוב את העבודה התובענית שדרשה היעדרות ממושכת מהבית ונסיעות ארוכות לעבודה ולעסוק ביצירה: "בעבר ציירתי והתלבטתי אם לעסוק בקונדיטוריה. דרך האינטרנט הגעתי לבית ספר לצורפות ונמשכתי לתחום שהוא יצירתי ומעשי יותר מעוגות. למדתי שנתיים ואני מתכננת להמשיך וללמוד".

עקביה מעצבת תכשיטי כסף וזהב עדינים תחת המותג AnatA Jewelry ובהם שרשרות, עגילים, צמידים, פרחים ופרפרים בסגנון מיוחד התואם את אופיה. "אני אוהבת לעבוד עם מתכות, זאת הרגשה נפלאה להפוך מתכת לתכשיט, ותמיד משמח אותי לראות נשים עונדות ונהנות מהתכשיטים שלי. כל התכשיטים מיוצרים בעבודת יד והם one of a kind או במהדורה מוגבלת. אני עובדת עם כסף 925, ציפויי זהב ואבנים.

"מאחר שהשינוי שעשיתי היה מתוך רצון להיות בבית עם הילדים הבנתי שגם המכירות צריכות להיות מהבית. הבנתי שהאינטרנט הוא הפתרון האידיאלי מבחינתי ופתחתי חנות ב-ETSY שהיא פלטפורמת מכירה נוחה בה אפשר להראות את המוצרים שיש לי וגם מוצרים להזמנה, בשונה מחנות רגילה בה יש להציג בפועל כמויות של מוצרים למכירה.

"באמצעות האינטרנט החנות שלי יכולה להגיע להרבה אנשים בכל העולם. אני עובדת בבקרים בשעות הנוחות לי ובלילות כשבארצות הברית זה יום, אנשים עושים הזמנות, משלמים מראש באמצעות paypal ואני שולחת להם את התכשיט הביתה".

מה עליך לעשות כדי לקדם את המכירות שלך?

"יש תחרות גדולה מאוד ברשת, יש אלפי חנויות כמו שלי. אני לא יכולה להשפיע מילולית על המכירה ולשכנע לקוחות. בחנות אינטרנטית אני צריכה לדעת להציג נכון את המוצרים שלי. השנה למדתי איך לצלם, איך להשביח את התמונה בפוטושופ, איך לתאר נכון את הפריט כך שיעלה מהר מאוד בחיפוש בגוגל או באתר של ETSY. הפריטים שלי לרוב אינם יקרים, טווח המחירים בין 30 ל-100 דולר".

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב:"חדשות נתניה".

אורלי פיטל (צילום: איל גלר)
אורלי פיטל (צילום: איל גלר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות