fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשיו תביאו את הגביע

כ-4500 אוהדי מכבי נתניה באו לראות את הקבוצה שלהם חוזרת לליגת העל שישה מחזורים לפני סיום העונה. מזרחי סיכם: "לא היה פשוט ליצור תלכיד שחקנים טוב. אני שמח מאוד בשביל הקהל שלנו, בשביל המועדון ובשביל הבעלים". המשימה הבאה: חצי גמר הגביע מול מכבי פתח תקווה
הפאזל הושלם. חגיגות העלייה צילום: רולנדי ברנשטיין
הפאזל הושלם. חגיגות העלייה (צילום: רולנדי ברנשטיין)

4.4.14 הוא תאריך שייכנס להיסטוריה של מכבי נתניה לא רק כי המאמן יוסי מזרחי חגג את יום הולדתו ה-61, אלא גם כי הקבוצה חזרה לליגת העל לאחר עונה אחת בלאומית. כ-4500 אוהדים באו לראות את הקבוצה שלהם עולה לליגה הראשונה של ישראל. השחקנים של מזרחי שלטו ללא עוררין בליגה השנייה ובצדק הבטיחו את העלייה שישה מחזורים לסיום הליגה.

בתחילת העונה נרכש המועדון על ידי יוסי מאור, אלי שגב ושמעון גונן שהעמידו תקציב של כ-14 מיליון שקלים (אחד התקציבים הגדולים של קבוצה בלאומית בכל הזמנים) והכניסו למועדון סטנדרטים חדשים. בצוותא עם נשיא המועדון גיל לב ועם חבר ההנהלה קובי בלדב הוחלט להחתים שחקנים רבים על מנת להחזיר את נתניה לימים הגדולים בכדורגל בראשותם של הצוות המקצועי שי הולצמן ויוסי מזרחי.

עולה עולה. מזרחי והולצמן צילום: קובי פורטל
עולה עולה. מזרחי והולצמן (צילום: קובי פורטל)

משחק העלייה מול בית"ר רמלה תל אביב הוכיח את עליונותה של נתניה בליגה הלאומית. הקבוצה עלתה ליתרון מהיר של 0:1 משער של עידן שריקי כבר בדקה השנייה ומיד הורידה הילוך. רבע שעה בתוך המחצית השנייה ספגה את השוויון אבל אז הקפטן ושחקן העונה, ערן לוי, כבש בפנדל והחזיר את היתרון. לקראת הסיום הזר הניגרי לאיורי קאיודה כבש את השלישי.

מזרחי אמר בסיום המשחק: "אני חושב שלא היה תקדים לכך שקבוצה עולה ליגה שישה מחזורים לפני סיום הליגה. ידענו שזה יבוא, אבל עכשיו זה כאן וזה הכיף הכי גדול. אנשים לא מעריכים מה נעשה פה. בסגל נשארו שניים-שלושה שחקנים מעונת הירידה וכל השאר הורכב כמו פאזל – שחקן אחרי שחקן. לא היה פשוט ליצור תלכיד שחקנים טוב שיעלה ליגה. אני שמח מאוד בשביל הקהל שלנו, בשביל המועדון ובשביל הבעלים".

בשישי שעבר חגגו חלק מהשחקנים את העלייה באחד הפאבים בעיר בצוותא עם מנכ"ל הקבוצה רועי דניאל. החגיגות הרשמיות ייערכו במוצאי שבת הקרובה בכיכר העצמאות במעמד ראש העירייה מרים פיירברג איכר. המשימה הבאה: חצי גמר גביע המדינה בשבוע הבא. במועדון מעריכים כי כ-10,000 צופים יגיעו לאצטדיון רמת גן וסבורים כי בהחלט אפשר להביא את

הפאזל הושלם. חגיגות העלייה צילום: רולנדי ברנשטיין
הפאזל הושלם. חגיגות העלייה (צילום: רולנדי ברנשטיין)

הגביע לנתניה. "הסגל שלנו שווה מרכז טבלה בליגת העל ולא נופל מהסגל של מכבי פתח תקווה. אנחנו באים עם הרבה מוטיבציה למשחק", אמר שחקן בנתניה. אם נתניה תזכה בגביע המדינה, היא תוכל לשחק בליגה האירופית בעונה הבאה. במקביל להכנות לגביע, הצוות המקצועי החל בבנייה של הקבוצה לקראת העונה הבאה. בימים הקרובים אמור מזרחי להיפגש עם ראשי המועדון ולחתום על חוזה לשנתיים נוספות עם אופציה לעונה נוספת. "מעבר להיותו מאמן כדורגל מצוין, הוא גם אישיות נדירה ומתאים לנו לחלוטין", אמרו בהנהלת נתניה. מזרחי צפוי לקבל תקציב של כ-24 מיליון שקלים, כאשר הבעלים מסמנים מטרה: להתברג בעונה הבאה בפלייאוף העליון. אוהדי נתניה ששמעו את הדברים גיחכו, אך מקווים לראות קבוצה תוססת.

רוב הסגל הנוכחי לא ימשיך בעונה הבאה כנראה שכן בצוות המקצועי סבורים כי הוא אינו מספיק לליגת העל. בין השחקנים שצפויים לעזוב המגן טובראנו פינאס שמבוקש על ידי קריית שמונה, הבלם סביטי ליפניה והחלוץ עידו אקסברד. סימן שאלה גדול יהיה סביב שיתופם של שלו מנשה, קובי חסן, עדי סופר והחלוץ הניגרי לאיורי קאידה. רשימת השחקנים המבוקשים הולכת וגדלה כאשר מספר שחקנים כבר הציעו את עצמם לקבוצה. בין המועמדים: המגנים חיים מגרלשווילי ואלעד גבאי, הקשרים אנס דאבור, רועי גורדנה וחנן ממן והחלוצים שלומי ארבייטמן, עמית בן שושן וטוטו תמוז. חלוץ עירוני רמת השרון קנת סייף סיכם את תנאיו בנתניה בעונה הבאה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות