fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: תושבי שכונת אגמים הפגינו במחאה על מחירי הארנונה

חבר ועד השכונה: "אנו משלמים 72 שקלים לשנה למ"ר כאשר רוב הדירות הן מעל 100 מ"ר. בקרית השרון משלמים רק 52 שקלים למ"ר לשנה". העירייה: "הדירות באגמים גדולות יותר"
הפגנה בשכונת אגמים בנתניה
"זוגות צעירים מהמעמד הבינוני". הפגנה בשכונת אגמים בנתניה (צילום: אילן גולדברג)

תושבי שכונת אגמים בנתניה הפגינו במוצאי שבת בדרישה להוריד את מחירי הארנונה בשכונה.  בהפגנה השתתפו 100 תושבים שנשאו שלטים וקראו: "הארנונה לוחצת ואגמים מתייבשת", "אצלנו הבועה היא גם בארנונה", "אנחנו לא פרה חולבת"

אגמים היא שכונה בבנייה עלתה לכותרות לפני מספר חודשים. התושבים דורשים מראש העירייה מרים פיירברג -איכר להוריד את תעריף הארנונה שנקבע לשכונה ולהשוותו לקריית השרון. בשכונה טוענים שהסיווג של אגמים כאזור 1 א' זהה לשכונות יוקרה כמו עיר ימים ורמת פולג ואגמים אינה כזו בעיקר מאחר והיא מאוכלסת בזוגות צעירים ומשפרי דיור צעירים.

הפגנה בשכונת אגמים בנתניה
"זוגות צעירים מהמעמד הבינוני". הפגנה בשכונת אגמים בנתניה (צילום: אילן גולדברג)

חבר ועד השכונה רועי אפללו: "הארנונה מאד גבוה ולא יתכן שנשלם סכום כזה גם לאחר שהבניה תושלם. אנחנו משלמים 72 שקלים לשנה למ"ר כאשר רוב הדירות הן מעל 100 מ"ר זה אומר שאנשים משלמים 7200 שקלים לשנה. בקרית השרון לשם השואה משלמים 52 שקלים למ"ר לשנה".

רוב רוכשי הדירות באגמים הם זוגות צעירים מהמעמד הבינוני בדיוק אותה אוכלוסיה שמתגוררת בקרית השרון. אנשים שמשלמים 4000 שקלים משכנתא לחודש, מטופלים בילדים במעונות ובגנים. אפללו הוסיף: "עד נובמבר 2011 הארנונה היתה ברמה 3 מאז ועוד לפני שהתאכלסה קיבלו על פי צו המיסים העלאה".

בתגובה אומר סגן ראש העירייה אלי דלל: "לשם דיוק 100 מ"ר בקרית השרון משלמים ארנונה פחותה ב-10 אחוזים בלבד מ-100 מטר באגמים. גם גבעת האירוסים מוגדרת כאזור 1-א' אך באגמים הדירות גדולות ולכן הארנונה גבוה יותר. ראש העירייה הודיעה על רפורמה בארנונה תוך כוונה לא להעלות אותה בכל העיר אלא להוריד אותה במקומות מסוימים אלא שהשנה לא ניתן לעשות זאת. הכוונה היא שבתעריף 2014 תיצור תהליך להורדת הארנונה באגמים כמו גם במקומות מסוימים במרכז העיר וכל זאת באופן הדרגתי ובשלבים. עם שובה מחו"ל תיפגש ראש העירייה עם חברי הועד.

ברצוני להדגיש שבעשר השנים האחרונות עירית נתניה לא העלתה מסי ארנונה. הורדת הארנונה דורשת אישור ועדת הפנים של הכנסת וזה תהליך שראש העיריה רוצה לקדם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות