fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: תושבים חולצו מבתיהם בשל ההצפות

החורף רק החל ותושבי רחוב השושנה בעין התכלת כבר סובלים מהצפות. אמש הם חולצו על ידי כיבוי אש והועברו לבית מלון. משפחת אברג'יל שמתגוררת בשכונה:"זה קורה כל שנה. הבית מוצף, הריהוט ניזוק, מכשירים חשמלים מפסיקים... כל מכסי הביוב בחצר שלנו עלו ונסחפו, זה ביוב שנכנס לנו לבית"
יש מערכת ניקוז או אין? הצפות ברחוב השושנה בנתניה
יש מערכת ניקוז או אין? הצפות ברחוב השושנה בנתניה

ברחוב השושנה בעין התכלת  בנתניה חולצו אמש (ראשון) תושבים מבתיהם על ידי כיבוי אש נתניה בסירת גומי. במרכז הרחוב המים הגיעו עד לגובה של מטר וחצי ודיירים התקשו לפתוח את דלת הבית בכדי לחלץ את עצמם. לוחמי האש נתניה חילצו אשה קשישה בת מעל 90 והוציאו אותה דרך החלון. וזוג נוסף חולץ בסירת גומי. תושבי הבתים המוצפים פונו על ידי מחלקת הרווחה למלון פלאס.

אצל משפחת אברג'יל ברחוב השושנה המחזה הזה קורה כל שנה. הבית מוצף, הריהוט ניזוק, מכשירים חשמלים מפסיקים לפעול וזוג הקשישים שמטפח את ביתו בכל פעם מחדש כבר מיואש. ולדבריה עיריית נתניה ממשיכה לפזר הבטחות. הבן יעקב חפר שלוש בורות ספיגה בעומק 20 מטר כל אחד וגם הם קרסו בגשמים הלילה. "אני חרד. בכל פעם שיורד מטר עז אני לא ישן. אני דואג להורי הקשישים ומגיע באמצע הלילה לכאן".

יש מערכת ניקוז או אין? הצפות ברחוב השושנה בנתניה
יש מערכת ניקוז או אין? הצפות ברחוב השושנה בנתניה (צילום: רותי ברמן)
הצפות כבדות. סירה לפינוי  (צילום כיבוי אש נתניה)
הצפות כבדות. סירה לפינוי (צילום כיבוי אש נתניה)
מיואשים מכל ההבטחות של העירייה. מרים ושלמה אברגיל  (צילום רותי ברמן)
מיואשים מכל ההבטחות של העירייה. מרים ושלמה אברגיל (צילום רותי ברמן)

מברור שנעשה במקום עם אנשי הניקוז של חברת אולניק, ועם חבר המועצה עקיבא יצחקי מסתבר שבעין התכלת אין בכלל מערכת ניקוז למרות שיש פתחי ניקוז בשפת הכביש. המים הזורמים בכבישים ממערב רחוב הגדוד העברי ומרחוב דברי חיים מתנקזים לרחוב השושנה. באין מערכת ניקוז עירונית מגיעים למערכת הביוב דבר שהוא בבחינת איסור מוחלט ועבירה על החוק. ואכן כתוצאה מהגשמים העזים לא רק מי הצפה היו ברחוב השושנה אלא מי ביוב רבים.

מרים אברג'יל: "כל מכסי הביוב בחצר שלנו עלו ונסחפו, זה ביוב שנכנס לנו לבית. זה לא רק בוץ. כל שנה זה קורה ואנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. בנינו חומה המפרידה בין השכנים מצפון ומדרום. חומה מדרום התמוטטה ואלו מתחת לחומה מצפון המים חפרו מתחת ליסודות והציפו את החצר שלנו. שלושה בורות ספיגה ענקיים שחפרנו לא עמדו בעומס. אי אפשר לחסום מים. את המים צריך לנקז".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ברחובות העיר קיימת מערכת ניקוז עירונית מתוחזקת ומטופלת כנדרש – כאשר העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים לטובת שדרוג מערכות הניקוז. יחד עם זאת, קורה לעיתים שבזמן מאוד קצר יש כמות גדולה של ממטרים ולמערכת הניקוז נדרש זמן מסוים כדי לנקז לתוכה את כמות המים הגדולה שמצטברת. לצערנו, בשכונת עין התכלת , ובעיקר ברחוב השושנה, הוצפו מספר בתים. התושבים פונו על ידי העירייה לבתי מלון ומלווים כל העת על ידי גורמי המקצוע ואנשי אגף הרווחה. כמו כן, הגורמים המקצועיים בעירייה הונחו להכין תכנית מקצועית לפתרון בעיית הניקוז. נציין כי בתקופת החורף, העירייה ערוכה לתת מענה לכל השלכה של מי הגשמים. יתרה מכך, כל הקבלנים אשר עובדים עם העירייה מונחים להיערך כנדרש ולסייע ככל שיידרש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות