fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: שיעור המאובחנים בהפרעות קשב מהנמוכים בארץ

ד"ר עידית פוזנר (צילום: באדיבות הכללית)
ד"ר עידית פוזנר (צילום: באדיבות הכללית)

ממחקר שערך מכון כללית למחקר בשנה שעברה עולה כי שיעור הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בנתניה הוא מהנמוכים בארץ.

המחקר בדק את שיעורי המאובחנים עם הפרעת קשב בערים גדולות בארץ ושיעור המתמידים בטיפול תרופתי. במחקר נותחו נתונים מתוך מאגר של כ-3.6 מיליון מבוטחי כללית מעל גיל 6. החוקרים בדקו את שיעור המבוטחים שבתיקם הרפואי מופיעה אבחנה של הפרעת קשב ושיעור המבוטחים שנטלו טיפול תרופתי לאורך זמן.

מנתוני המחקר עולה כי שיעור המאובחנים עם הפרעות קשב בגילאי 12-6 בנתניה עומד על 7.80 אחוזים, בגילאי 17-13 שיעור המאובחנים עמד על 14 אחוזים ו-7.75 אחוזים בגילאי 30-21. מדובר בנתונים הנמוכים מהממוצע הארצי על פי המחקר.

 

 

ד"ר עידית פוזנר (צילום: באדיבות הכללית)
ד"ר עידית פוזנר (צילום: באדיבות הכללית)

ד"ר עידית פוזנר, נירולוגית ילדים ומנהלת את המכון להתפתחות הילד של כללית בנתניה מחוז שרון שומרון: "שיעור הילדים והבוגרים המאובחנים עם הפרעת קשב תואם לידוע בעולם. עם קבלת האבחנה חשוב לקבל את הטיפול המתאים בכל האספקטים, גם התרופתי וגם הסיוע הנחוץ. יש היום מידע רב על בטיחות השימוש בתרופות אלה – הן לא מסוכנות, כלל לא ממכרות והיעילות שלהן גבוהה. ישנן תופעות לוואי, לכן חשוב מאוד קשר הדוק בין הרופא למטופל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות