fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: עמוד תאורה קרס במגרש הספורט

תלמיד ששיחק במגרש הספורט של בית הספר שזר בעיר נפצע באורח קל. התלמיד אושפז בבית החולים לניאדו ומצבו קל. עיריית נתניה הורתה הוראה לסגור את כל מגרשי הספורט בהם מותקנים עמודים ישנים
בית ספר בגין רמת פולג
בית הספר בגין (צילום: עצמי)
בית ספר בגין רמת פולג
אות אזהרה. בית הספר (צילום עצמי)

במגרש הספורט של בית הספר "שזר" קרס בסוף השבוע עמוד תאורה. תלמיד ששיחק במקום נפצע באורח קל. התלמיד אושפז בבית החולים לניאדו ומצבו קל. עם היוודע דבר המקרה שהזכיר אסונות דומים שגבו חיים של צעיר בתנועת נוער ושל החיילת הילה בצלאלי ז"ל,  במסדר יום העצמאות בהר הרצל. מיד לאחר המקרה עיריית נתניה הורתה לסגור את כל מגרשי הספורט בהם מותקנים עמודים ישנים.

יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל: "זה חמור ביותר מאחר והמקום עבר בדיקה וקיבל אישור. אני מצפה שהעירייה תנצל את המקרה שבמזל נמנע אסון לעשות בדיקה יסודית בכל בתי הספר, מגרשי הספורט, מגרשים ציבוריים. אני חושבת שיש לעשות את הבדיקות לעיתים תכופות מאחר וקיימת פגיעה במתקנים אלה ממזג האוויר הקשה כמו זה שפד אותנו בחורף".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר שזר, אבי פינצבסקי: "שני ילדים שיחקו במגרש ומרחוק נשמע רעש עז ואז התברר שעמוד תאורה במגרש הסמוך לבית הספר נפל על הגדר ונעצר. הילד בכיתה ו' נפצע ונמצא בבית החולים ואני מאחל לו החלמה מהירה. המגרש שבינו לבין בית הספר יש שער המחבר ביניהם נמצא באחריות העירייה ואני מכיר אותו משנים רבות בעבר. לפני פתיחת שנת הלימודים הוא עבר בקורת וקיבל אישור לשימוש. ביום המקרה הגיעה העירייה מיד למקום, כל העמודים פורקו והשערים של המגרש ננעלו".

מה לדעתך צריך לעשות?
"אני חושב שהעירייה צריכה לבדוק את כל עמודי התאורה בעיר ולא רק בבתי הספר ולא רק היכן שילדים משחקים. אלא בכל מקום שבו יש אנשים גם מבוגרים כמו למשל בגנים ציבוריים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אנו מצרים על המקרה ונציין כי בעקבות האירוע ניתנה הנחייה, לפרק באופן מיידי את יתרת העמודים המוצבים במגרש. כמו כן, ניתנה הוראה לסגור לשימוש את כל מגרשי הספורט בהם מותקנים עמודים ישנים. יצוין כי במהלך הקיץ האחרון יזמה העירייה ביקורת בכל עמודי התאורה במגרשי הספורט על ידי מהנדסים מומחים, שכללה בדיקה חזותית של החלק הגלוי של העמוד- בבדיקה זו נמצא כי העמודים תקינים.

בעקבות האירוע, פתחה העירייה במבצע יזום לביצוע בדיקות מקיפות בכל המגרשים בהם מותקנים עמודים ישנים, בדיקה זו כוללת גילוי פלטת היסוד של העמוד והחלקים הטמונים בקרקע. במקביל, כדי להסיר כל חשד לתקלות, יערכו ביקורות שוטפות בקרב כלל עמודי התאורה ברחבי העיר. המגרשים יפתחו לשימוש לאחר ביצוע הבדיקות היזומות של העירייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות