fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: עורכת דין נשלחה לשנת מאסר

בית המשפט הטיל שנת מאסר בפועל על עורכת הדין שנטלה 600 אלף שקלים מאישה חסויה
בית משפט השלום בנתניה (צילום: רותי ברמן)

בית המשפט הטיל שנת מאסר בפועל על עורכת דין מנתניה שנטלה 600 אלף שקלים מאישה חסויה. כן הטיל בית המשפט עשרה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. מאחר והשיבה, את מלוא הסכום שנטלה, ולאור מצבה הכולל, כפי שהדברים משתקפים בתסקיר שירות המבחן, נמנע השופט סגן נשיא בית המשפט שלום תל אביב מרדכי פלד מהטלת קנס כספי ופיצוי.

כתב האישום המתוקן, שבו הודתה הנאשמת, במסגרת הסדר טיעון, מעלה כי בין השנים 2004- 2006, מונתה עו"ד על ידי בית המשפט לענייני משפחה, ברמת גן, לשמש אפוטרופוסית על אישה ילידת 1915, וזאת לאור היותה של האשה חסויה באותה תקופה. מתברר עוד, כי המינוי נעשה לבקשת נפגעי העבירה בפרשה זו, שהם קרובי משפחתה של האישה, כאשר גם לנאשמת קירבת משפחה רחוקה אליה. במסגרת סמכותה ניתנה לנאשמת הרשאה לבצע כל פעולה בחשבון הבנק של האשה החסויה. מכתב האישום עולה כי החל מאמצע שנת 2004 ועד אמצע שנת 2006, במשך שנתיים, ב-40 הזדמנויות שונות, נטלה הנאשמת מהחשבון של האישה כספים, בסכום כולל של 600 אלף שקלים, במזומן, לשימושיה האישיים.

לאחר שהאישה נפטרה בשנת 2007, הוגשה בשנת 2009 תלונה כנגד הנאשמת, על ידי אחד מארבעת יורשיה של האישה ונפתחה חקירה משטרתית בנדון. הנאשמת הורשעה, על סמך הודאתה, בעבירה של גניבה בידי מורשה ובמסגרת הסדר הטיעון צוין כי הנאשמת החזירה לנפגעי העבירה סכום של 260 אלף שקלים. מתברר, כי יומיים לפני שנשמעו הטיעונים לעונש, החזירה הנאשמת לנפגעי העבירה את מלוא הסכום שנטלה.

מתוך דבריה של הנאשמת עולה כי הרקע לביצוע המעשים נשוא כתב האישום, הינו חובות כספיים כבדים שאליהם נקלע עסקו של בעלה באותה עת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות