fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: נדחתה תביעת כת עדי יהוה להשכרת מבנה בבית הספר

פסק דין תקדימי בתחום זכויות יסוד. בית המשפט השלום בראשון לציון דחה את תביעת הכת שביקשה להשכיר כיתות ללימוד שתשמש כבית תפילה. העירייה: "ראיות שהוגשו בתיק הוכיחו כי ערכי האמונה של חברי הכת נוגדים את ערכי החינוך הממלכתי"
בית ספר אלדד צילום: רן אליהו
בית ספר אלדד צילום: רן אליהו

בית המשפט השלום בראשון לציון דחה את תביעתם של חברי הכת הנוצרית "עדי יהוה" שביקשו לחייב את העירייה להשכיר להם כיתת לימוד בבית הספר היסודי "רזיאל", כדי שתשמש כבית תפילה והתכנסות של חברי הכת.

מדובר בפסק דין תקדימי העוסק בחינוך, זכויות יסוד והאיזון שביניהן הקובע כי האינטרס הציבורי הוא לשמור על אופיו הייחודי של בית הספר מבחינת דתם של תלמידיו והוא גובר על רצון העמותה הנוצרית לקיים את התכנסויותיה ותפילותיה בבית ספר יהודי דווקא.

בין טיעוניה ציינה העמותה באמצעות עו"ד אליעד שרגא כי חבריה מותקפים פיסית על ידי מתנגדים יהודים ולפיכך בחרו בבית ספר כמגן של הרשות.

חבר המועצה, הרב לחובר משה (צילום: רותי ברמן)
חבר המועצה, הרב לחובר משה (צילום: רותי ברמן)

מעירית נתניה נמסר בתגובה כי העירייה מנעה פעילות מחסיונרית בין כותלי בית הספר: "הפרשה החלה לאחר שמנהלת בית ספר "רזיאל" חתמה על התקשרות להשכרת כיתת לימוד למטרת הפעלת חוג מבוגרים, במסגרתו התיימרה כביכול העמותה לקיים הרצאות בנושא גיאוגרפיה והיסטוריה של ארץ ישראל. בטרם פנייתה של המנהלת לקבלת אישור העירייה כבעלת הנכס להסכם, נודע לה במפתיע כי החוג אינו אלא פעילות פולחן דתית של קהילת "עדי יהוה", וכל זאת בשעות בהן מתנהלים חוגים לילדים ונוער בבית הספר, המשמש גם כמתנ"ס המקומי בשכונה.

בהתאם להוראת העירייה, הודיעה המנהלת על ביטול ההסדר. במקביל, הגישה העמותה מצידה תביעה לבית המשפט, בבקשה לאכוף על העירייה את ההסכם ולחייבה בפיצויים בגין הפרה כביכול של חוק איסור אפליה במתן שירותים. בתביעתה הסתמכה העמותה על תקדים משפטי שניתן נגד עיריית חיפה, שחויבה בפסק דין שנתמך בחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה להשכיר לעמותה את אולם הקונגרסים העירוני.

"באמצעות עו"ד רינת טוב כהן השיבה העירייה כי מנהלת בית הספר הוטעתה על ידי נציג העמותה, שהסתיר ממנה את המהות האמתית של תכלית השימוש בכיתה, וכי החוזה לא נכנס לתוקף שכן העירייה סירבה לאשרו, כנדרש בהסכם.

עוד הוכיחה העירייה באמצעות מומחה ועל ידי ראיות שהוגשו בתיק, כי ערכי האמונה של חברי הכת נוגדים את ערכי החינוך הממלכתי וכי קיים חשש ממשי כי חברי הקהילה יפעלו להמרת דתם של הקטינים.

"ערכי האמונה של הקהילה הינם, בין היתר, שלילת המבנים הפוליטיים של מדינות ובכלל זה הימנעות מהשתתפות בהליכי בחירות, שלילת גיוס לצה"ל, איסור מתן וקבלת תרומת דם, הימנעות מתרומת איברים, אי כיבוד דגל ישראל והימנעות מהשתתפות בטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום השואה.

בכך טענה העירייה כי לא תיתכן הסכמה לפעילות העוסקת בערכים הנוגדים את ערכי החינוך להתקיים תחת חסותה של המדינה בבית ספר ממלכתי", כך נמסר עיריית נתניה.

חבר המועצה משה לחובר: "בנתניה יש כל הזמן ניסיונות של כתות להיכנס למסגרות חינוכיות. הן עושות שינוי שם ולא חושפות מי הן באמת. אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק למנוע פעילות מסיונרית במרמה בנתניה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות