fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה מציגה: קבורה לעשירים בלבד

מצוקת הנדל"ן הגיעה גם לבית העלמין בנתניה. למרות שזה הורחב לאחרונה, קבר יעלה לכם שם עשרות אלפי שקלים
קבורה לעשירים. בית הלעמין בנתניה (צילום: רותי ברמן)
קבורה לעשירים. בית הלעמין בנתניה (צילום: רותי ברמן)

אם אתם רוצים להיקבר בנתניה בקבורה מסורתית זה לצד זו אתם צריכים להיות עשירים כי בחברת הקדישא בנתניה לא ממליצים לך להקבר בקבר מסורתי בודד. אך אם אתה מתעקש זה יעלה לבן זוגך בעשרות אלפי שקלים.

מצוקת הנדל"ן הגיעה גם לבית העלמין וזאת למרות ההרחבה שנעשתה בשנים האחרונות לכיוון מזרח. אם לא קנית חלקת קבר לפי שנים הרי שלא תוכל לעשות זאת היום. בחברת קדישא מציעים לך לקבור את המת בקבורת מכפלה כלומר קבר בו קבורים בני הזוג אחד מעל השני וכך מקום קבורתך כבר בטוח.

המדינה מחייבת היום את חברות הקבורה לקבור בקבורה רוויה. בנתניה מציעה חברת קדישא קבורה במכפלה. כלומר את הנפטר קוברים עמוק ואת בן זוגו יקברו בעתיד מעליו. קבורה מסורתית נחשבת היום לקבר לא סטנדרטי וכדי לקבל חלקת קבר כזו צריך לעבור ועדה ולקבל את אשור הנהלת חברת קדישא וביטוח לאומי.

קבורה לעשירים. בית הלעמין בנתניה (צילום: רותי ברמן)
קבורה לעשירים. בית הלעמין בנתניה (צילום: רותי ברמן)

מ. ליווה בשבוע שעבר את אביו למנוחת עולמים בבית הקברות בשיכון ותיקים בנתניה: " כאשר באנו לעשות סידורי קבורה לאבא שלנו הציעה חברת קדישא שנעשה קבורה במכפלה. אימא שלי לא רצתה לשמוע על זה אך משהוסבר לה שקניית חלקת קבר צמודה מראש היא כמעט בלתי אפשרית וצריכה לעבור אישור ועולה מעל 20 אלף שקלים היא התרצתה לקבורה במכפלה. מחירה של חלקת קבר במכפלה לנפטר היא חינם ולבן הזוג היא ששת אלפים שקלים".

למה כל כך הרבה?

"מאחר וקבורה במכפלה דורשת עבודה רבה של קבורה עמוקה וחזקה ויש הכנות של חפירות עמוקות ויציקות אמרו לנו בחברת קדישא".

חלקת בית העלמין בנתניה הורחבה בשנתיים האחרונות אך מצוקת הקבורה עדיין קיימת. לדברי חברת קדישא כל הקבורה נעשית היום במתחם החדש.

מנהל חברת קדישא שלמה שטיגליץ: "כפי שהמדינה מנתבת אותנו היום אנחנו קוברים עכשיו בנתניה רק במכפלות ורק במקרים מיוחדים של אנשים בודדים או שאנשים מתעקשים מכל מיני סיבות בקברים מסורתיים. בית הקברות הורחב ב-30 דונם לכיוון מזרח ומעל 10 אחוז ממנו כבר מאוכלס. קבורה במכפלה היא קבורה מכובדת. לנפטר היא חינם ולבן הזוג היא עולה 6000 שקלים. לעומת זאת קבורה מסורתית עולה לנפטר 7500 שקלים ולבן הזוג בקניה מראש 20 אלף שקלים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות