fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: המימונה פוצלה לשני אירועים בשכונות העיר

השנה בחרו נתניה לחלק את האירועים בין שכונת דורה לקרית נורדאו ולא לקיים את החגיגות בגן המסילות. בשכונת דורה יוקרן על מסך ענק חצי גמר גביע האלופות באוהל מרוקאי אותנטי. בקרית נורדאו מתכננים טקס חינה. הכיבוד עליכם
גן המסילות בנתניה. (צילום: רותי ברמן)
המימונה עברה דירה. גן המסילות בנתניה. (צילום: רותי ברמן)

השנה לא יתקיימו אירועי המימונה בנתניה בגן מסילות. התקציב העירוני לחגיגות פוצל ויתקיימו שני אירועים בשכונות עיר. בקרית נורדאו תתקיים מימונה במוצאי החג ובשכונת בדורה למחרת. זה מספר שנים נערך אירוע ענק בגן מסילות עם בימת אירועים. תושבי העיר נהגו לערוך את מצוות "על האש" עם מוסיקה ודוכני מזון וחאפלה כמנהג יהדות המזרח. לדברי מנהלת אגף השכונות בעירייה במשך השנים ההיענות התושבים פחתה: "השנה חולק התקציב בין שתי שכונות ואת אירועי המימונה יערכו במתנ"סים".

גן המסילות בנתניה. (צילום: רותי ברמן)
המימונה עברה דירה. גן המסילות בנתניה (צילום: רותי ברמן)

לדברי אריה נעים ממתנ"ס דורה המתנ"ס  בר מוכן עם אוהל מרוקאי, מחצלות ופינות ישיבה מסורתיות. הארוע במתנ"ס דורה יערך למחרת החג. הוזמנו מטעמים מרוקאים וחלק מהם אף יאפו תושבי השכונה. במקום תהיה מוסיקה וחאפלה של ריקודים ואוכל: "זהו חגם של יוצאי צפון אפריקה ואנחנו הזמנו לאירוע זה הוזמנו גם תושבי העיר מהקהילה האתיופית ומחבר העמים כדי להכיר להם את המסורת.  בסיום הערב יוקרן על מסך ענק משחק כדורגל חצי גמר גביע האלופות. אני מאמין שתושבים רבים יגיעו וזה יהיה ארוע שכונתי מוצלח".

במתנ"ס קרית נורדאו הוקם אוהל ענק בתוך המתנ"ס והאירוע החגיגי ייערך בו במוצאי החג. באירוע יקחו חלק ראש העירייה מרים פיירברג- איכר, חברי מועצה וחברי הנהלת המתנ"ס.

לדברי מנהל המתנ"ס דורון אריה הוזמנו אליו כל תושבי קרית נורדאו, אך הצפי הוא לכ-300 אורחים. "בתוך האוהל הענק יוצב אפיריון ויתקיים בו טקס חינה מסורתי עם מוסיקה מסורתית מכישרונות מקומיים. את רוב הכיבוד יביאו התושבים מבתיהם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות