fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: האם לתת לפקח סמכות כמו של שוטר?

זו השאלה שעלתה בתום ישיבת מועצת העיר. חבר מועצת העיר, הרצל קרן, הממונה על הפיקוח: "לפקחים אין סמכויות של שוטרים. פקח הוא פקח"
ניידות השיטור העירוני בנתניה (צילום: רותי ברמן)
ניידות השיטור העירוני בנתניה (צילום: רותי ברמן)

בכל ישיבת מועצה, מגישה העירייה לאישור המועצה רשימת פקחים כדי שזו תאשר להם סמכויות שיטור. חבר מועצת העיר, חיים פרידריך, התייחס לכך ואמר שלא ניתן לאשר באופן גורף לפקחים סמכויות של שוטר על פי סדר הדין הפלילי מהסיבה כי פקח הוא לא שוטר.

"בשביל זה יש משטרה", אמר פרידריך, "לא ייתכן שכל מועצה תתבקש לאשר לפקחים סמכויות אלו שעוסקות במעצר וחיפוש. לא יכול להיות שפקח הוא שוטר. שוטר לומד כמה שנים ומקבל הכשרה ולימודים עיוניים. אנחנו מתבקשים כאן לאשר לפקחים לעצור אנשים, להיכנס לחצרות לעשות חיפושים. אי אפשר לאשר באופן גורף סמכות הנתונה לשוטר".

צילום: רותי ברמן
צילום: רותי ברמן

חבר מועצת העיר, הרצל קרן, הממונה על הפיקוח התייחס גם הוא לנושא: "לפקחים אין סמכויות של שוטרים. פקח הוא פקח. היה ניסיון בכנסת להעביר חוק כזה והוא לא צלח. לצערי לפקח יש היום סמכויות מוגבלות אם היו להם סמכויות גדולות יותר אני חושב שהאכיפה של חוקי עזר עירוניים היתה טובה יותר למשל בנושא ונדליזם. אנחנו מאפשרים להם סמכויות המוגדרות בחוק ולצערי הן מוגבלות. מותר להם לפקחים להיכנס לחצרות של בתים ואת זה מסמכותה של מועצת העיר לאשר".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה זכתה להיות לאחת מ – 12 הרשויות בהן פועלת יחידת השיטור העירוני 'פקחים מסייעים'. בהתאם לסיכום שנערך עם המשרד לביטחון פנים, העירייה תעמיד 20 פקחים מתוך כוח האדם הקיים כיום ותכשירם בתיאום עם המשטרה. על הפקחים לעמוד בדרישות קורס, בסיומו הם מוכשרים כ'פקחים מסייעים'. העירייה רואה חשיבות רבה בהקמת היחידה וראש העיר, מרים פיירברג-איכר, רואה ביחידה כלי נוסף לשיפור רמת הביטחון האישית בעיר. מעבר לאמור לעיל, אנו מקווים שלאחר שתאושר אגרת השמירה יוגדל באופן משמעותי היקף המשרות במנהל הפיקוח, האכיפה והביטחון וכך גם אפשר יהיה להכשיר פקחים נוספים כ"פקחים מסייעים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות