fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: בין המבוקשות

נתניה ממוקמת במקום הרביעי בביקושים לדירות חדשות בבנייה פרטית, מתחילת השנה, כך לפי סקירת מרכז הבניה הישראלי המבוססת על נתוני הלמ"ס
קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)
קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)

ירושלים מובילה בביקוש לדירות חדשות . בעיר הבירה נמכרו ברבעון הראשון של 2015 , 512 דירות חדשות , עלייה של 36 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כך עולה מסקירה של מרכז הבניה הישראלי המבוססת על נתוני הלמ"ס ( ביקוש לדירות בבנייה פרטית ) .

במקום השני מדורגת תל אביב עם 430 דירות שנמכרו ברבעון, ירידה של 24 אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקום השלישי מפתיעה באר יעקב שטרם הוכרזה כעיר אך מכרה 373 דירות חדשות זינוק של מאות אחוזים ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

במקום הרביעי מדורגת נתניה בה נמכרו 362 דירות ורמת גן במקום החמישי עם 325 דירות חדשות שנמכרו השנה זינוק של 160 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בחמישייה השניה מדורגות בהתאמה , פתח תקווה , חדרה עם זינוק של 34 אחוז במכירת דירות חדשות, אשדוד עם זינוק של 38 אחוז , רחובות עם זינוק של 15 אחוז וראשון לציון עם זינוק של 74 אחוז.

 

קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)
קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)

חנן סגל, סמנכ"ל השיווק בחברת דיזנגוף סחר המקימה בנתניה את פרויקט LAGOON ציין, כי "הביקוש להתגורר בנתניה רק הולך וגדל ובהתאם גם מכירת הדירות בעיר. עם זאת העלייה בהתחלות הבנייה נובעת מפרויקטים שאושרו לפני שנה והיא רחוקה מלספק את הביקושים. למעשה ניתן לראות בנתניה ביקושים לקשת רחבה של סוגי דירות החל מדירות טיפוסיות ועד שוק היוקרה למגורים על קו הים וכן מגוון קהלי יעד החל מזוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעים. מדובר בקהל המגיע מכלל רחבי הארץ וגם מחו"ל אשר מחפש את חווית המגורים ליד הים".

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי מציין כי הזינוק בביקושים לדירות ברבעון הראשון נרשם בעיקר בישובים המבוקשים על ידי זוגות צעירים והוא נובע מנפילת חוק מע"מ אפס וחזרתם של הזוגות הצעירים לשוק. כיום ניכר שרוכשי הדירות כבר מתקשים להאמין להבטחות הממשלה ותוכניות כמו מחיר מטרה או מחיר למשתכן כבר לא יוצרות תנודות חזקות בשוק .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות