fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדנו כך

פינה חמה. ז'ניה דונייב (באמצע) עם בן רהב ועומר בר (צילום: בית"ר טוברוק)

הקיץ נפרדה בית"ר טוברוק ממאמן השוערים ז'ניה דונייב, שאחרי שש שנים בנתניה החליט לעבור לקריית שמונה עם מוטי איווניר שמונה למאמן הקבוצה.

דונייב, בן 28, ששיחק בשנים האחרונות ברמלה ובהפועל רמת גן ולפני שנתיים עבר לאימון שוערים, הגיע לטוברוק בגיל 8. "שם גדלתי והתפתחתי. טוברוק הוא משפחה חמה, רכשתי כאן הרבה חברים. יש כאן אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שלמדתי מהם המון והיום אני קוצר את הפירות. העבודה המשותפת עם איווניר הייתה מאוד פורייה וגם הפכנו לחברים ולכן החלטתי להצטרף אליו לקריית שמונה".

מה היו השיאים הכי גדולים בקריירה שלך עד כה?

"ללא ספק עליית ליגה עם הפועל מרמורק וזכייה בגביע הטוטו. כמאמן שוערים, אני מרגיש שיש לי חלק בדרך שמהדי זועבי עשה עד לבוגרים של קריית שמונה".

פינה חמה. ז'ניה דונייב (באמצע) עם בן רהב ועומר בר (צילום: בית"ר טוברוק)
פינה חמה. ז'ניה דונייב (באמצע) עם בן רהב ועומר בר (צילום: בית"ר טוברוק)

מהי התפיסה המקצועית שלך?

"עבדתי עם מאמני שוערים רבים ועשיתי לא מעט השתלמויות. מכל אחד לקחתי משהו להמשך הדרך. היכולת ללמוד מניסיונם של אחרים ולהטמיע בעצמך את הנקודות החיוביות היא הדרך הנכונה בעיניי. בכדורגל של היום שוער חייב להיות בעל חוכמת משחק ובעל נתונים פיזיים שעונים על הצרכים (גובה, כוח וכדומה). הצד המנטאלי, שהוא הכי חשוב אצל שוערים, מציב אותנו באותה דרגה כמו טניסאים, חזקים נפשית ולבד במערכה. את הסיטואציות שאיתן מתמודדים שוערים מבינים רק מאמני שוערים ושוערים בעצמם. אף שחקן אחר על הדשא לא יכול להבין זאת. שוער טוב יודע להתנתק ולהתעלות".

מי הוא השוער הטוב בעיניך באירופה?

"גדלתי על בופון. הוא פנומנאלי, המועדף עליי מכולם. ראיתי משחקים שלו, ואני מצדיע להתנהלות שלו כשחקן וכבן אדם. הוא תמיד מרגיע את הסובבים אותו ומשדר עוצמה".

מה תאחל לעצמך, לקריית שמונה ולבית"ר טוברוק לשנה החדשה?

"קריית שמונה צריכה לחזור להיות בחלק העליון של הטבלה ואפילו בצמרת. הקבוצה עברה עונה קשה, אבל זה בהחלט אפשרי. אישית אני שואף לעבוד קשה ולהתחבר כמה שיותר לשוערים – אני פה בשבילם. לגבי בית"ר טוברוק – המועדון, השחקנים, הצוות וכל מי שמוביל אותו קרובים לליבי ותמיד תהיה לי עבורם פינה חמה בלב. אני בטוח שהמועדון ימשיך להצמיח שחקנים טובים לכדורגל הישראלי. לנוער אני מאחל לנוער שהעונה הבאה תהיה מוצלחת ורבת הישגים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות