fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפטר מפקד מבצע חטיפת הדיפלומט הניגרי

אלכס ברק מנתניה שהשתתף בחטיפת שר החוץ הניגרי אומרו דיקו בשנת 1984 בלונדון, נפטר השבוע ממחלה. ברק נקבר בנתניה, עיר הולדתו. בפרשה נעשה ניסיון לחטוף את השר ולהביאו לניגריה בדואר דיפלומטי. בחטיפה והיו מעורבים שלושה ישראלים, שניים מהם תושבי נתניה: ברק שארגן את החטיפה ופליקס אבוטבול
אלכס ברק (התמונה באדיבות משפחת ברק)

אלכס ברק מנתניה ממשתתפי מבצע חטיפת אומרו דיקו בשנת 1984, נפטר השבוע ממחלה. ברק נקבר בנתניה, עיר הולדתו. פרשת חטיפתו של  אומרו דיקו הייתה ניסיון לחטוף את השר הניגרי אומרו דיקו  בלונדון במטרה להביאו לניגריה בדואר דיפלומטי. בחטיפה היו מעורבים שלושה ישראלים ביניהם שניים מתושבי נתניה:  ברק שארגן את החטיפה, פליקס אבוטבול ורופא הצוות ד"ר אריה שפירא.

אלכס ברק (התמונה באדיבות משפחת ברק)

ברק, שהיה מפקד המבצע נשפט לארבע עשרה שנים, אבוטבול והרופא המרדים נשפטו לשמונה שנים מאסר. שלושתם ריצו מאסר של מספר שנים מעונשם באנגליה, שוחררו וגורשו לישראל. אבוטבול נרצח בשנת 2002 בפראג על רקע פלילי.  ברק נורה בגבו בשנת 2003 בתל אביב על רקע פלילי נפצע קשה ונותר משותק מהצוואר ומטה.

ברק כתב את הספר "האיש שמת פעמיים", המבוסס על סיפור חייו. כשנשאל מדוע כתב ספר ענה: "נכנסתי לבית הכלא עם הידיעה שאני הולך לבלות בו ארבע עשרה שנים מחיי ופחדתי לשכוח, אז התחלתי לכתוב על הדברים שעברו עלי". בחלקו הספר הוא דמיוני ו"כל החלק האמצעי הוא למעשה היומן הסמי אוטוביוגרפי של החיים שלי, עד הנפילה שגרמה למאסרי" הוא אמר. אמו של ברק נעמי באוכמן עדיין מתגוררת בנתניה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות